عاشقان امامت و ولایت در میدان شهدای مشهد گرد هم می آیند

همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع)؛

مشهد- دبیر ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جوادالائمه(ع) از گردهمایی عاشقان امامت و ولایت همزمان با ولادت حضرت امام جواد(ع) در میدان شهدا و گلباران حرم رضوی به همین مناسبت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رجب پور صبح شنبه در نشست خبری اعلام جزئیات برنامه گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت جوادالائمه(ع) با اشاره به گلباران حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد امام جواد(ع) اظهار کرد: این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا در عرصه میدان شهدا برگزار می شود.

دبیر ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جوادالائمه(ع) از توزیع سه هزار شاخه گل در بین شرکت کنندگان در این مراسم خبر داد و گفت: از مردم درخواست داریم که با شاخه های گل در این مراسم شرکت کنند چرا که توان ما در تامین سه هزار شاخه گل بوده و مطمئن هستیم این تعداد گل اندک است.

وی با اشاره به نورافشانی و توزیع سربندهایی با عنوان «یا جوادالائمه ادرکنی» افزود: پس از مداحی و اجرای برنامه های شاد در عرصه میدان شهدا، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با در دست داشتن شاخه های گل به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و پایان بخش این برنامه ها در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی است.

مدیرکانون فرهنگی هنری جوادالائمه از تجلیل ۹ خانواده شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی خبر داد.

وی با اشاره به پیش بینی ۳۰ دستگاه اتوبوس جهت حضور علاقه مندان به حضرت جواد(ع) در این مراسم از حاشیه شهر مشهد ابراز کرد: کانون جوادالائمه(ع) چهار شعبه در حاشیه شهر مشهد در مناطق مهرآباد، عباس آباد، سیس آباد و جاهد شهر دارد که این اتوبوس ها جهت شرکت مردم این مناطق در مراسم در نظر گرفته شده است.

رجب پور تاکید کرد: به مناسبت میلاد امام جواد(ع) ۳۰۰ نفر از بانوان یزدی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه منور رضوی را نداشتند با کمک خیران و نیکوکاران در مشهد حضور یافته و در برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای آن ها و به خصوص در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های کانون جوادالائمه حمایت از ازدواج های آسان در سراسر کشور است، ابراز کرد: در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع) جشن ازواج ۲۲ زوج جوان از جنوب استان کرمان نیز برگزار می شود.

دبیر ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جوادالائمه(ع) با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ ۴۰ حدیث از امام جواد(ع) و پیش بینی شرکت هزار نفر در این مسابقه از جمله برنامه های این ستاد افزود: مسابقه طبخ کیک ویژه بانوان از دیگر برنامه های ستاد جشن های مردمی ولادت امام جواد(ع) است.

وی با بیان اینکه به قید قرعه به سه نفر و سه نفر برتر که کیک طبخ کرده اند، تقدیر می شود، اظهار کرد: اتحادیه کیک پزان نیز در این مراسم به طبخ و توزیع کیک می پردازند.

رجب پور تاکید کرد: در روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه همزمان با نماز ظهر و عصر اعضای ستاد جشن های مردمی ولادت امام جواد(ع) با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد دیدار می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از ادارات و نهادها تاکنون کمک مالی به مجموعه جشن های ولادت حضرت جواد(ع) نداشتند، تصریح کرد: برخی از ادارات همچون معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بحث های پشتیبانی یاری گر ما بودند.

دبیر ستاد مردمی جشن های ولادت امام جواد(ع) گفت: همچنین تعداد ۳۰۰ بانوی یزدی زیارت اولی در شب میلاد امام جواد(ع) در مشهد حضور دارند و در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی شرکت می کنند.

منبع
خبرگزاری مهر
دکمه بازگشت به بالا