حرم رضوی با ۳ هزار شاخه گل گلباران می‌شود

در شب میلاد امام جواد(ع)؛

مشهد- دبیر ستاد جشن های مردمی ولادت امام جواد(ع) از تهیه سه هزار شاخه گل برای برپایی مراسم گلباران حرم مطهر رضوی خبر داد.

مهدی رجب پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته حدود سه هزار نفر در این مراسم شرکت کردند که برای امسال پیش بینی حضور بیش از چهار هزار نفر را داریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه ریزی ها جهت خریداری سه هزار شاخه گل برای مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع)  انجام شده است افزود: از خیران نیک اندیش دعوت می کنیم تا در این مراسم معنوی شرکت کرده و ما را در جهت پذیرایی هر چه بهتر از مهمانان حضرت یاری کنند.

وی با بیان اینکه هزینه جشن ها و برنامه های ولادت حضرت جوادالائمه(ع) از سوی ستاد مردمی این عید بزرگ تامین می شود، گفت: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در خصوص تبلیغات شهری این مراسم و آستان قدس رضوی نیز برای در اختیار گذاشتن رواقی از حرم مطهر رضوی در پایان این مراسم همکاری هایی با ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جواد(ع) داشتند اما دیگر نهادهای استانی و شهری تاکنون حمایت های مالی از این مراسم نداشتند.

رجب پور  ادامه داد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری و همراهی در این مراسم دعوت شده است که هنوز پاسخی مشخصی دریافت نکردیم.

دبیر ستاد جشن های مردمی ولادت امام جواد(ع) تاکید کرد: همانگونه که نیمه شعبان و ولادت حضرت رضا(ع) در مشهد پرشور برگزار می شود جشن ولادت فرزند حضرت رضا(ع) نیز در این شهر باید با شکوه خاصی برگزار شود.

گفتنی است؛ مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب ولادت امام جواد(ع) یکشنبه ۲۹ فروردین از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

از دیگر برنامه های ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جواد(ع) به رسم سال های گذشته دیدار اعضای این ستاد با امام جمعه مشهد در روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه برگزار می شود.

مسابقه های حفظ احادیث امام جواد(ع) ویژه تمامی رده های سنی و مسابقه کیک پزی ویژه بانوان از دیگر برنامه های ستاد مردمی جشن های ولادت امام جواد(ع) است.

منبع
خبرگزاری مهر
دکمه بازگشت به بالا