۹ ویژه برنامه همزمان با ولادت امام جواد (ع) در مشهد برگزار می شود

مسئول ستاد مردمی ویژه برنامه های میلاد جوادالائمه (ع):

رجب پور گفت:۹ ویژه برنامه همزمان با ولادت امام جواد (ع) با عناوین طرح دست خدا، شهر بهشت، سفیران بهشت، یا باب الحوایج، یا جواد ابن الرضا، سلام بر امام، مائده آسمانی، ازدواج اسمانی، فرزندان آسمانی با محوریت مشهد و همزمان در تمام استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی رجب پور» امروز شنبه (۲ اسفند) در نشست خبری ویژه برنامه های ولادت امام جواد (ع) در مسجد جوادالائمه علیه السلام، با اشاره به سلسله برنامه های که در تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹ با نام امام جواد (ع) برگزار شد؛ گفت: این برنامه ها موجب شد تا برای اولین بار ۴۰ مجموعه فرهنگی با نام جوادالائمه(ع) گرد هم جمع شوند و عملیات مشترک برای امام جواد (ع) انجام دهند.

مسئول ستاد مردمی ویژه برنامه های میلاد جوادالائمه (ع) با بیان اینکه باید تمام کشور درگیر ولادت امام جواد (ع) شوند، افزود: ۹ ویژه برنامه همزمان با ولادت امام جواد (ع) با عناوین طرح دست خدا، شهر بهشت، سفیران بهشت، یا باب الحوایج، یا جواد ابن الرضا، سلام بر امام، مائده آسمانی، ازدواج اسمانی، فرزندان آسمانی با محوریت مشهد مقدس و همزمان در تمام شهرهای استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه غیر از طرح های ۹ گانه در روز ولادت امام نهم، توزیع نان رایگان در حاشیه شهر و توزیع محصولات فرهنگی صورت می گیرد؛ اظهار داشت: در طرح دست خدا از ۹ کودک کار که شرایط ویژه ای داشتند، حمایت مادی و معنوی صورت می گیرد.

رجب پور در خصوص چگونگی شناسایی این کودکان کار گفت: تیم شناسایی ما، با حضور در چهار راه ها، کودکان کاری که صرفا برای نیاز مالی در سرچهار راهها بودند شناسایی و با خانواده آنها ارتباط برقرار کردند و لیستی از نیازمندی های آنها تهیه شد؛ همچنین برای اشتغال این افراد با فنی و حرفه ای جلساتی برگزار شده است.

وی در خصوص طرح شهر بهشت گفت: در قالب این طرح  دوشنبه ۴ اسفند از ساعت ۱۵ کاروان شادی در میدان شهدا مستقر می شوند و به صورت موتوری و خودرویی جشن سیار در شهر مشهد برپا می شود.

مسئول ستاد مردمی ویژه برنامه های میلاد جوادالائمه (ع) اظهار داشت: در طرح سفیران بهشت، دو مرکز انتقال خود برای افرادی که می توانند خون اهدا نمایند در نظر گرفته شده است؛ همچنین تکمیل فرم های مربوط به اهدا عضو در قالب این طرح اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح یا باب الحوایج ۹ زندانی با اولویت زندانیان زیر ۱۸ سال با جرایم غیرعمد آزاد می شوند؛ گفت: بعد از آزادسازی زندانیها ما در بحث اشتغال، ازدواح، معیشت و … آنها ورود پیدا می کنیم و ما افرادی را به عنوان معین برای خانواده های زندانیان در نظر گرفته ایم.

رجب پور با بیان اینکه در ۹/۹/۱۳۹۹ با پرداخت ۳۸ میلیون ۴۰۰ هزار تومان ۹ زندانی آزاد شدند؛ افزود: در روز  ولادت امام جواد (ع) نیز حدود ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

وی برپایی ۹ پاتوق فرهنگی، ماشین نویسی و نور افشانی را در قالب طرح یا جواد ابن الرضا عنوان کرد و افزود: در طرح سلام بر امام، ارتباط زنده با حرمین شریفین کاظمین صورت می گیرد.

وی  با بیان اینکه در قالب طرح مائده آسمانی هر خانواده ۹ پرس چلو قیمه طبخ و بین نیازمندان توزیع می نماید؛ افزود: در طرح ازدواج آسمانی ۱۸ زوج جوان و محروم از سراسر کشور که شناسایی شده اند، اگر اگر مسیر باز شد در مشهد جشن ازدواجشان برپا می شود، در غیر این صورت در شهر خود این جشن برای آنها برپا می شود.

مسئول ستاد مردمی ویژه برنامه های میلاد جوادالائمه (ع) با اشاره به طرح نهم یعنی فرزندان آسمانی گفت: این طرح در ۹/۹/۱۳۹۹ رقم خورد با این تفاوت که در روز ولادت امام جواد (ع) هدایای تبرک به نوازادان متولد شده این روز که از نام های مرتبط با امام جواد و فاطمه معصومه نام گذاری شوند، اهدا می شود که قرارگاه این طرح به صورت محوری بیمارستان جواد الایمه واقع در طبرسی انتخاب شده است. همچنین در این روز هر کودکی که به دنیا بیاید در گوشش اذان گفته می شود.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا