زندگی ما با مناسک عجین است/ اجرای طرح «سلام بر امام» در سطح ملی

طی نشستی در سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

رجب پور مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه گفت: بناست چهارشنبه ۱۹ تیرماه، در سراسر کشور، همزمان با دهه کرامت، زیارت امین الله قرائت شود. این آغاز ملی شدن طرح «سلام بر امام» و زیارت امین الله است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دست اندرکاران طرح «سلام بر امام» در سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کانون معنویت و حرکت پویای کشور، امام رضا (ع) است. باید سعی کنیم این پیوند معنوی میان مردم و امام مستحکم‌تر شود.

وی ادامه داد: در این راستا طرح قرائت زیارت امین الله توسط کانون جوادالائمه مشهد که یک مجموعه شاخص فرهنگی است، مطرح شده است. سازمان تبلیغات سعی کرده برای تقویت این برنامه کمک‌هایی کند تا این طرح در سطح کشور گسترش یابد.

وی افزود: زندگی ما با مناسک عجین است و برخی از مناسک دینی نیازمند بازخوانی مجدد است. یکی از این مناسک موضوع زیارت امین الله است که زیارت همه ائمه با زیارت امین الله ممکن است.

حجت الاسلام باباخانی گفت: وظیفه سازمان تبلیغات این است که به طرح‌ها و برنامه‌ها کمک کند که حمایت سازمان بتواند آن کارها را به هدف خود نزدیک کند. بنده به همه مجموعه‌های فرهنگی و مبلغین و… اعلام می‌کنم که اگر برنامه‌ای دارند که بتوانند با حمایت سازمان تبلیغات به سرانجام برسانند، از این ظرفیت استفاده کنند. سازمان می‌تواند پشتوانه فکری و رسانه‌ای برای این نوع کارها باشد.

مهدی رجب پور، مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه نیز در این نشست گفت: یک سال است که طرح «سلام بر امام» با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، آستان قدس و کانون جوادالائمه در سه استان خراسان انجام می‌شود. از حدود ۱۲۰۰ مسجد در مشهد، بیش از ۱۰۰۰ مسجد این طرح را انجام می‌دهند و ما وقتی این استقبال مردم را دیدیم، سعی کردیم این طرح را در سراسر کشور انجام دهیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات با ابلاغی که در این مورد به استان‌ها کرد، این طرح در گستره ملی شروع شد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در هفته، منتسب به امام رضا (ع) است و زیارت امین الله در هرکدام از حرم های اهل بیت قابل قرائت است. لذا بناست چهارشنبه ۱۹ تیرماه، در سراسر کشور، همزمان با دهه کرامت، زیارت امین الله قرائت شود. این آغاز ملی شدن طرح «سلام بر امام» و زیارت امین الله است.

مهدی رجب پور گفت: آموزش و پرورش، ادارات، دانشگاه‌ها و… هم از این طرح استقبال کردند و قرار است که سازمان اوقاف نیز به این طرح بپیوندد و در بقاع متبرکه نیز این طرح اجرایی شود.

وی در پایان گفت: نکته مهم این طرح این است که همه کارهای آن توسط مردم انجام شده و مردمی بوده است. این نشان می‌دهد، مجموعه‌ها و تشکل‌های فرهنگی مردم نهاد، ظرفیت‌های زیادی دارد. این طرح نشان داد که مردم به فعالیت‌های دینی اهمیت می‌دهند و از آن استقبال می‌کنند.

منبع
خبرگزاری مهر
دکمه بازگشت به بالا