طرح «نذر آب» در مشهد مقدس اجرا می‌شود

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس، به مناسبت ایام محرم طرح «نذر آب» و «یاثارالله» را به نام و یاد علمدار کربلا و در راستای تداوم نهضت مواسات و همدلی اجرا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی رجب‌پور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان این مطلب که امسال دومین محرم کرونایی را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: با این وجود اهل هیات و کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) استان خراسان رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در دهه اول محرم مراسم عزاداری برگزار کرده و از سوی دیگر تلاش کردند تا در راستای برقراری نهضت مواسات و همدلی، از خانواده های نیازمند حمایت کنند که در این راستا طرح «نذر آب» راه اندازی شد که طی آن قبض آب نیازمندان حاشیه شهر مشهد تسویه شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: همچنین راه اندازی طرح «یا ثارالله» ویژه اهدای خون از دیگر اقداماتی بود به ثمر رساندیم، هدف اهدای خون به جای قمه  زنی بود که در این راستا با همکاری سازمان انتقال خون، اهل هیت و مسجد این اتفاق افتاد.

رجب پور در ادامه برگزاری طرح مواسات حسینی و عاشورایی را از دیگر اقدامات کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: در این راستا ۳۱۳ بسته معیشتی ارزاق و مواد خوراکی و بهداشتی طی دهه اول محرم میان نیازمندان توزیع شد، ۱۰ رأس گوسفند قربانی شد و همچنین گوشت گرم مرغ و خروس نیز میان قشر محروم در شهر مشهد توزیع شد.

این فعال مسجدی اظهار کرد: تلاش ما آن است که به پیوست اعتقادات مذهبی که داریم، نوع دوستی را از مسیر مسجد و کانون تداوم بخشیم، در این راستا از بچه های مسجد و علاقه مندان برای همراهی در این طرح‌ها دعوت می کنم برای اعلام نوع همراهی و کمک خود با شماره ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ تماس بگیرند.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا