نذر خون جوانان هیأت جوادالائمه در روز عاشورا/ کمپین یا ثارالله ۴ ساله شد

مسؤول هیأت جواد الائمه(ع) گفت: کمپین «یا ثارالله» یک پویش مردمی برای جلوگیری از قمه‌زنی است که طی آن جوانان هیأتی به‌جای قمه‌زنی به اهدا خون می‌پردازند.

به گزارش قدس آنلاین، مشکل کمبود خون مسئله‌ای است که با وجود بیماران، تصادفات و دیگر اتفاقات نیاز به آن تشدید می‌شود.

فرآورده‌های خونی بیش از دو تا سه روز امکان ماندگاری نداشته و در کشور ما بیشتر خون‌های اهدایی برای تهیه فرآورده‌های خونی استفاده می‌شود که این همه نشان از اهمیت اهدای خون دارد.

حال چند سالی است که همزمان با ایام محرم و روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) جوانان هیأتی کمپینی راه‌اندازی کردند و در این روز خون خود را نذر امام حسین(ع) می‌کنند.

مسؤول هیأت جواد الائمه(ع) در خصوص این کمپین به خبرنگار فارس گفت: یکی از دغدغه‌های علما این است که در ایام محرم بحث قمه‌زنی پیش می‌آید، به همین دلیل ما در کانون و هیأت جوادالائمه از سال ۹۴ کمپینی را برای نذر خون راه‌اندازی کردیم.

مهدی رجب‌پور بیان کرد: کمپین «یا ثارالله» یک پویش مردمی برای جلوگیری از قمه‌زنی است که طی آن جوانان هیأتی به‌جای قمه‌زنی به اهدا خون خود به بیماران نیازمند در روز عاشورا می‌پردازند.

وی ادامه داد: طی هماهنگی با سازمان انتقال خون و هیأت‌ها بنا بر این شده است تا به صورت دسته جمعی در روز عاشورا برای اهدا خون به مرکز انتقال خون واقع در میدان شهدا مراجعه کنند.

مسؤول هیأت جواد الائمه با تشویق جوانان هیأتی به این امر خاطرنشان کرد: من به سراغ تیم هیأت‌ها می‌روم و می‌گویم شما با اهدای خون هم جان یک فرد را نجات می‌دهید و هم خون خود را نذر امام حسین (ع) می‌کنید.

رجب‌پور با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته استقبال از این کمپین در میان قمه‌زن‌ها خیلی خوب بوده است، اظهار کرد: جامعه مخاطب ما قمه‌زن‌ها هستند که به اهدا خون به‌جای قمه‌زنی تشویق می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه این کمپین در این سال‌ها به یک کمپین کشوری تبدیل شده است، متذکر شد: در روز عاشورا مشهد به‌صورت دسته جمعی در طول روز به پایگاه انتقال خون واقع در میدان شهدا مشهد مراجعه می‌کنیم و به اهدای خون می‌پردازیم.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا