اجرای طرح «سلام بر امام» در بیش از ۱۰۰۰ مسجد کشور

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) خبر داد:

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) گفت: طرح «سلام بر امام» با نوای السلام علی امین الله فی ارضه… هم‌زمان با ایام دهه کرامت در بیش از ۱۰۰۰ مسجد کشور برگزارشد.

مهدی رجب پور گفت: طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در چهارشنبه‌شب‌ها با عنوان «سلام بر امام» از دهه کرامت سال ۹۶ آغاز شد و در دومین سال، هم‌زمان با ایام دهه کرامت در بیش از ۱۰۰۰ مسجد سراسر کشور این طرح را برگزار شد.
وی ادامه داد: طرح «سلام بر امام» هم‌زمان با دهه کرامت رضوی در ۵۰۰ مسجد مشهد و ۴۰۰ مسجد استان خراسان رضوی برگزار شد، ۸ مسجد محوری مشهد هر چهارشنبه‌شب از ایام دهه کرامت رضوی به‌صورت ویژه میزبان این طرح بودند و بسته‌های متبرک رضوی تقدیم حاضرین در مراسم شده است.
مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) افزود: در کشوری که متعلق به امام رضا(ع) است ضروری است بستری وجود داشته باشد که دل‌های مردم حداقل هفته‌ای یک‌بار متوجه بارگاه آن امام بشود، بهترین مسیر برای این هدف ایجاد زمینه‌هایی در مکان‌های مذهبی و بخصوص بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور بود تا در روزهای زیارتی امام رضا(ع) ارتباط قلبی بین مردم و امام رضا(ع) برقرار شود ازاین‌جهت چهارشنبه‌شب‌ها پس از نماز مغرب و عشاء برای اجرای طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله هم‌زمان با حرم مطهر رضوی انتخاب‌شده است.
وی افزود: حضور مردم شرط اول استمرار طرح قرائت زیارت امین‌الله است و به همین جهت یک تشکل مردمی برای این طرح پیشگام شده است. امیدواریم مردم برای ابراز ارادت به امام رضا(ع) برای قرائت زیارت امین‌الله به مساجد مراجعه کنند و از این طرح حمایت کنند.
رجب پور بیان کرد: علاوه بر سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، سازمان صداوسیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج مستضعفین، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌ها و سایر نهادها و تشکل‌های فرهنگی سراسر کشور در اجرای طرح «سلام بر امام» مشارکت دارند.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا