جشن غدیر و بزرگداشت آیت الله خزعلی در مشهد مقدس برگزار می شود

با سخنرانی آیت الله صدیقی

قدس آنلاین: همزمان با شب عید سعید غدیر خم، مراسم جشن همراه با بزرگداشت عالم فقید و پرچم دار غدیر؛ آیت الله خزعلی(ره) در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رجب پور مسئول این کانون ضمن اعلام این خبر، گفت: این مراسم از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ آغاز می شود و در آن آیت الله صدیقی؛ قائم مقام بنیاد غدیر و امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی افزود: در این مراسم هم چنین با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و باشگاه اجتماعی همسران مشهدی، ۱۱۰ زوج جوان مسجدی و انقلابی، ازدواج خود را جشن می گیرند که از این تعداد ۲۶ زوج از مناطق جنوبی استان کرمان و برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

رجب پور گفت: تلاوت قرآن توسط دکتر کبیری، مدیجه سرایی سید مجید بنی فاطمی، اجرای تواشیح، نور افشانی، توزیع محصولات فرهنگی و رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه(ع) از دیگر برنامه های این مراسم است که با اجرای هنرمند ارزشی و انقلابی؛ سید جواد هاشمی برگزار خواهد شد.

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) با بیان اینکه این مراسم در سالن ورزشی شهدای گلشهر واقع در بزرگراه شهید بابانظر ۶۶ برگزار می شود، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس به دلیل کم توجهی های صورت گرفته، با مشکلات و ضعف های بسیاری در حوزه فعالیت های فرهنگی مواجه شده که بر این اساس کانون جوادالائمه(ع) به عنوان یکی از تشکل های فعال مردم نهاد استان محور فعالیت های خود را بر توسعه فعالیت های فرهنگی در این مناطق با بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی ساکن گذاشت و برگزاری جشن غدیر در حاشیه شهر نیز در همین راستا بوده است.

وی هم چنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه غمبار سرزمین منا، تصریح کرد: همه ما بارها شنیده ایم که سرخی خون قتلگاه ناشی از نادیده گرفتن سبزی واقعه غدیر بوده است و امروز هم بر همه ماست که برنامه های ویژه سالروز واقعه بزرگ غدیر را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم و معارف ارزنده این واقعه بزرگ را نشر دهیم تا همه مسلمانان در مسیر وحدت متحد شوند و مقابل مستکبران و معاندان بایستند.

رجب پور هم چنین با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله خزعلی در زمینه احیای واقعه غدیر، اظهار داشت: این عالم جلیل القدر در سالهای حیاتشان به عنوان مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر تلاش های ثمر بخشی را در راستای نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و احیای این واقعه عظیم به منصه ظهور رساندند و از این رو بهترین زمان برای پاسداشت زحمات ایشان و برگزاری محفل بزرگداشتشان از سوی یک تشکل مردمی نیز شب عید سعید غدیر بود.

به گفته رجب پور علاوه بر شهرداری مشهد، اداره اوقاف ناحیه یک مشهد، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، شهرداری منطقه ۵ و جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی نیز از مجموعه هایی هستند که در برگزاری این برنامه مشارکت داشته اند.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا