هیئت‌ها نباید در استخدام جریانی خاص باشند

آیت‌الله علم‌الهدی:

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه هیئت‌ها نباید در استخدام یک جریان و قدرت خاص باشند، گفت: در عرصه سیاست و به خصوص دموکراسی و مردم‌سالاری باید از تجمع هیئت‌ها حداکثر استفاده صورت گیرد.
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع اعضای شورای مرکزی کانون بسیج و هیئت جوادالائمه (ع) که در دفتر نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: امام جواد (ع) کانون آرامش‌بخش شیعه پس از امام رضا (ع) بودند و بنابراین چه در مناسبت ولادت و چه در شهادت ایشان باید تمام تلاش صورت گیرد که مراسم به بهترین نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مشهدی‌ها در گذشته شور و هیجان خاصی برای ولادت امام جواد (ع) داشتند، بیان کرد: امروز این شور و هیجان نسبت به گذشته کمتر شده است، اما بنده از شما اعضای کانون‌ها می‌خواهم که در صدد برآیید تا شور و هیجان گذشته نسبت به ایام ولادت امام جواد (ع) بازگردد.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هر یک از ائمه در سیره سیاسی خود از خصوصیتی برخوردار بودند که خصوصیت امروز برای ما راهبرد ایجاد می‌کند و ما می‌توانیم در عرصه نظام و انقلاب از این راهبرد استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا قبل از تولد امام زمان (عج) دوستان و دشمنان ائمه به امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) لقب ابن‌الرضا می‌دادند که این لقب با دو رویکرد متفاوت بیان می‌شد.

وی ادامه داد: شیعیان به این سه امام ابن‌الرضا می‌گفتند چون ایشان تداوم بخش چهره امامت و ولایت امام رضا (ع) بودند اما دشمنان با رویکرد خطرناک بودن این کلمه را مطرح می‌کردند.

غلم‌الهدی یادآور شد: امام جواد (ع) شگردهای شیطانی دشمن را مدیریت می‌کرد و زمانی که مأمون امام رضا (ع) را به شهادت رساند گمان می‌کرد خطری او را تهدید نمی‌کند اما به ناگاه متوجه شد که امام جواد (ع) جریان امامت را به دست گرفته و تمام یاران امام رضا (ع) به امام جواد (ع) پیوسته‌اند.

خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: مأمون امام جواد (ع) را به دستگاه حکومت وارد کرد زیرا گمان می‌کرد از این طریق ایشان را تحت کنترل قرار می‌دهد اما امام جواد (ع) از این موقعیت استفاده کرده و تشکیلات خود را گسترده کردند و به این طریق جریان امامت و ولایت را ترویج و گسترش دادند.

وی با اشاره به اینکه امام جواد (ع) جریان نفوذ دشمن را مدیریت کرد، گفت: مسئله دور زدن دشمن و نقطه آسیب دشمن را به فرصت تبدیل کردن راهبرد سیاسی امام جواد (ع) بود و اگر سیاستمداران ما امروز با هوشیاری نفوذ دشمن را مدیریت کنند دشمن بایکوت و جریان ولایتمداری در کشور جایگزین می‌شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه هیئت‌ها در گذشته متوسلین به امام بودند، خاطرنشان کرد: عنوان متوسلین از ۱۵ خرداد به بعد قطع شد و این مسئله دقیقاً نشان می‌دهد رویکرد هیئت‌ها عوض شده و متوسلین تنها سینه‌زنی و نوحه‌خوانی نمی‌کنند بلکه از ۱۵ خرداد هیئت‌ها پایگاه و کانون مقابله با دشمن شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه هیئت‌ها نباید در استخدام یک جریان و قدرت خاص باشند، متذکر شد: در عرصه سیاست و به خصوص دموکراسی و مردم سالاری باید از تجمع هیئت‌ها حداکثر استفاده صورت گیرد.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا