اجتماع عظیم عزاداران جوادالائمه(ع) در مشهد برگزار شد

به گزارش هشدار نیوز، امروز و همزمان با سالروز شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمدتقی(ع)، نخستین اجتماع عظیم عزادران حضرت جواد الائمه(ع) در مشهد برگزار شد.

در این اجتماع که بیش از ۱۰ هزار زائر و مجاور عزادار حاضر بودند، حاضران از عرصه میدان شهدا به سمت بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی حرکت کردند و این مصیبت عظمی را به محضر مبارک پدر گرامیشان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و آقا امام زمان(عج) تسلیت عرض کردند و با این بزرگواران در سوگ امام جواد(ع) هم ناله شدند.

در حاشیه این مراسم مسئول برگزاری اجتماع عظیم عزادران حضرت جوادالائمه(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مراسم بیش از ۱۰ سال است که در شب شهادت امام جواد(ع) به صورت دسته جات عزا برگزار می شود و شرکت کنتدگان به سمت حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، اما امسال با توجه به همزمانی روز شهادت با روز جمعه و حضور حاضران این مراسم در صفوف به هم پیوسته نماز دشمن شکن جمعه، این مراسم برای نخستین بار در قالب یک اجتماع عظیم و مردمی برگزار شد.

مهدی رجب پور افزود: در این اجتماع بیش از ۱۰ هزار نفر حاضر بودند، در صورتیکه در سال‌های گذشته شاهد حضور ۳ هزار نفر بودیم و امسال شاهد افزایش سه برابری حضور جمعیت عزادار امام جواد(ع) بودیم.

مسئول برگزاری اجتماع عظیم عزاداران حضرت جوادالائمه(ع) خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود پس از نظرسنجی مردمی و تصمیم مسئولان برگزار کننده، این اجتماع به جای شب شهادت امام جواد(ع) در روز شهادت آن امام همام برگزار شود تا شاهد حضور هرچه پرشورتر و پررنگ تر ارادتمندان به حضرت جوادالائمه(ع) باشیم.

رجب پور تأکید کرد: در برگزاری هرچه باشکوه تر این اجتماع عظیم شاهد مشارکت و همکاری عموم مردم، آستان قدس رضوی، ستاد هیئت های مذهبی، شهرداری و اوقاف و امور خیریه بودیم.

منبع
هشدار نیوز
دکمه بازگشت به بالا