لغو اجتماع عظیم جوادیون به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

اجتماع عظیم جوادیون در سالروز ولادت امام جواد(ع) به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت زائران و مجاوران لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) از لغو اجتماع عظیم جوادیون در سالروز ولایت امام جواد(ع) به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت زائران و مجاوران رضوی خبر داد و به ویژه برنامه های این هیأت در سالروز ولادت این امام همام در فضای مجازی و حقیقی اشاره داشت و در این رابطه بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا (ع): جوادالائمه (ع) مولودی است که با برکت‏تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.

همه ساله در سالروز میلاد با سعادت جوادالائمه علیه السلام به همت خادمین هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) و با مشارکت جمع کثیری از مجموعه های مردمی مشهد مقدس و نهادها و سازمان های مرتبط برنامه های گسترده‎ای با محوریت اجتماع عظیم ارادتمندان همراه با تشرف به بارگاه منور رضوی برگزار می گردید و این مناسبت بزرگ در شهر متعلق به پدر بزرگوار امام جواد (ع) گرامیداشته می شد.

لکن در سال جاری بنا به شرایط خاص به وجود آمده و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در میان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، تصمیم بر عدم برگزاری مراسم اجتماع گرفته شده است. اما در عین حال ارادتمندان ساحت قدسی ائمه معصومین علیهم السلام ضمن باور قلبی بر نقش بی بدیل اهل بیت اطهار در شفای جسم و جان عالمیان، به واسطه عدم برگزاری مراسم اجتماع هر ساله تکلیف را بر خود تمام نمی بینند و ان شالله نسبت به بزرگداشت این مناسبت اقدام خواهند نمود. دراین زمینه چند نکته به استحضار عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و ارادتمندان ساحت قدسی ائمه معصومین علیهم السلام می رسانیم:

گذر کردن از آزمون سخت الهی که این روزها همه ما را در معرض خود قرار داده بدون شک پیشتر و بیشتر از هرچیز نیازمند توکل به ذات اقدس الهی و توسل به ثقلین رسول الله (ص) است. لذا در وهله اول همه عزیزان را به توجه به معنویات و تقرب جستن به کلام الله مجید و وجود مطهر ائمه معصومین (ع) دعوت می کنیم. امید آنکه با عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) از این رهگذر با سربلندی و سلامتی عبور کنیم.

مجموعه هیئت و کانون جوادالائمه (ع) از همه ارادتمندان به اهل بیت (ع) دعوت به عمل می آورد در ایام میلاد جوادالائمه علیه السلام که به فرموده حضرت رضا (ع) با برکت ترین مولود شیعه است، ضمن تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی، شفای عاجل بیماران و یاری الهی برای عبور از شرایط به وجود آمده را به برکت این مولود مبارک مسئلت نمایند.

به همین مناسبت علاوه بر فعالیت ویژه در فضای مجازی، برنامه هایی هم چون نور افشانی در مناطق مختلف، مراسم جشن در مسجد جوادالائمه علیه السلام واقع در خیابان امام خمینی (ره) ۵، اهدای هدیه به افرادی که مزین به نام مبارک جواد و محمد تقی هستند، اهدای ماسک رایگان به نیازمندان، ماشین نویسی و … به همت خادمان ستاد مردمی بزرگداشت میلاد جوادالائمه (ع) برگزار خواهد شد.

در پایان ضمن تاکید مجدد بر توکل و توسل برای عبور از مشکلات و شفای امراض و با آروزی صحت و سلامتی برای همه محبان اهل بیت(ع)، امیدواریم این آزمون الهی به فرصتی برای تقرب بیشتر همگان با معنویت و وجود مبارک ائمه معصومین علیهم السلام بدل شود نه فرصت و محملی برای عقده گشایی دین گریزانی که عداوتشان با آل الله بر همگان مسجل شده است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

منبع
خبرگزاری رسا
دکمه بازگشت به بالا