برنامه های ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام جواد در مشهد تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) پیش بینی دو برنامه محوری در این ستاد مردمی خبر داد و گفت: تشرف هیئات مذهبی مشهد مقدس به حرم مطهر رضوی و برگزاری ویژه برنامه عزداری در شام شهادت حضرت جوادالائمه(ع) از برنامه های این ستاد است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس در این باره گفت: مشهد الرضا(ع) شهری است که به واسطه وجود مبارک حضرت رضا(ع) هویت یافته و از این رو بزرگداشت ایام شهادت فرزند این امام بزرگوار در این شهر نیز باید با شکوه هرچه تمام و با همراهی و همیاری اقشار مختلف مردم انجام شود.

مهدی رجب افزود: بر این اساس طی سال های اخیر با حضور جمعی از هیئت های مذهبی و تشکل های فرهنگی مردم نهاد مشهد، ستادی مردمی به منظور بزرگداشت ایام شهادت و ولادت حضرت امام جواد(ع) تشکیل شد و خوشبختانه برنامه های گوناگونی را نیز اجرایی ساخت.

وی با اشاره به اینکه جلسات اولیه این ستاد به منظور برنامه ریزی بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) از حدود یک ماه قبل تشکیل شده است، اظهار کرد:در این جلسات همه اعضا بر همدلی و همزبانی در راستای هرچه با شکوه تر برگزار شدن برنامه ها تاکید کردند.

رجب پور تاکید کرد: ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس به واقع یک ستاد مردمی است که با اتکا به توان هیئت های مذهبی و تشکل های غیر دولتی شکل گرفته است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های این ستاد پرداخت و گفت: اولین هدف ما این بود که سراسر مشهد مقدس در ایام شهادت امام جواد(ع) رنگ و بوی عزا به خود بگیرد و از این رو به برگزاری جلسات عزاداری و محافل تبیین معارف و سیره زندگی جوادالائمه(ع) در سراسر شهر مشهد توجه جدی داشتیم.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس هم چنین از پیش بینی دو برنامه محوری در این ستاد مردمی خبر داد و گفت: تشرف هیئات مذهبی مشهد مقدس به حرم مطهر رضوی عنوان برنامه ای است که در روز یکشنبه ۲۲شهریور ماه از ساعت ۲۰ در عرصه میدان شهدا آغاز می شود.

به گفته رجب پور در ادامه این مراسم، عزاداران شهادت جوادالائمه(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و درقالب برنامه ای که در رواق مبارکه دارالهدایه برگزار می شود، فرارسیدن شب شهادت امام جواد(ع) را به محضر پدر بزرگوارشان تسلیت عرض می کنند.

وی با اشاره به حضور اعضای هیئات مذهبی گوناگون در این برنامه، از عموم هیئت های مذهبی و اقشار مختلف مردم دعوت کرد با حضور خود به شکوه هرچه بیشتر این برنامه بیفزایند.

رجب پور همچنین از برگزاری ویژه برنامه عزداری در شام شهادت حضرت جوادالائمه(ع) خبر داد و اظهارکرد: این برنامه از ساعت ۲۱ در مسجد ابوالفضلی(ع) واقع در خیابان مهر آباد، عبادت ۲۸ برگزار می شود و در آن حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس با محوریت هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) تشکیل شده است، افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه(ع) به نشانی www.3raj.ir سایر اطلاعات مربوط به برنامه های ویژه بزرگداشت ایام شهادت امام جواد(ع) را مشاهده فرمایند.

 

منبع
خبرگزاری رسا
دکمه بازگشت به بالا