طرح سلام برامام در ۶۰۰ مسجد مشهد اجرا می‌شود

مسئول طرح سلام بر امام گفت: این طرح در دهه کرامت سال ۹۶ آغاز و برنامه ریزی و کار‌های مقدماتی آن انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی رجب پور مسئول طرح سلام بر امام در نشست خبری گفت: از ابتدای سال ۹۷ دبیرخانه این طرح در همین مکان با محوریت هیئت و کانون جواد الائمه و استان قدس رضوی کار‌های معنوی و فرهنگی خودش را با مجموعه‌های مردمی آغاز کرد.
وی گفت: هدف طرح سلام بر امام این است که با قرائت زیارت امین الله روز‌های چهارشنبه درسرار کشور یک ارتباط دلی با حرم امام رضا (ع) برقرار شود.
مسئول طرح سلام بر امام افزود: بعد از راه اندازی دبیر خانه در سال ۹۷ موج اول عملیات اجرای این طرح آغاز شد و بعد از ۲، ۳ ماه از این طرح ۵۰ درصد از مساجد در این طرح شرکت کردند و این طرح را اجرا می‌کنند.
رجب پور گفت:۶۰۰ مسجد در مشهد داریم که در همین زمان کوتاه اعلام امادگی کردند و این طرح را در مساجد خود اجرا می‌کنند.

وی گفت:  این که این طرح را با شهر مشهد شروع کردیم باعث نمی‌شود که از استان‌های دیگر و همینطور از کشور غافل باشیم.وی گفت: حدود ۴۰۰ مسجد در استان داریم که این طرح را اجرا می‌کنند.

دنبال این هستیم تا موج این طرح دوم کلید بخورد

مسئول طرح سلام بر امام افزود: شب عید غدیر مصادف شده با چهارشنبه شب و ما استان‌ها را پای کار آوردیم که موج دوم هم همزمان با شیب عید غدیر با گستردگی بیشتر آغاز شود.

رجب پور گفت: شروع این موج با قم آغاز می‌شود وبرای اجرای این طرح  محصولات فرهنگی حدود ۱۰۰۰ بسته به قم ارسال شده است.وی افزود: استان خوزستان هم به این طرح می‌پیونند و در استان خراسان رضوی هم در یکی از روستا‌های نیشابور که اکثرا همه ساکنان آنجا سادات هستند انشالله یک جشن مفصل در چهارشنبه ۷ شهریور برگزار می‌شود.

مسئول طرح سلام بر امام گفت: حجت الاسلام والمسلمین وفایی مدیر رسیدگی به مسائل سه استان و استان قدس رضوی همراهی بسیار خوبی داشته و سازمان فرهنگی استان قدس رضوی حجت السلام والمسلمین گنابادی نژاد و هاشمی برزگری همراه این طرح هستند و همیشه کمک می‌کنند

رجب پور افزود: بقاع متبرکه با محوریت اوقاف، زندان‌ها، بیمارستان‌ها همه پادگان‌ها در این طرح هستند وستاد ملی آن تشکیل شده و صدا و سیما هم همراهی می‌کند.

وی گفت: بعد از ساماندهی مساجد، بقاع متبرکه هم  به این طرح می‌پیونند.مسئول طرح سلام بر امام افزود: بخشی از نیرو‌های مسجد جواد الائمه و خادمان حرم مطهر مسجد به مسجد می‌روند و حضور پیدا می‌کنند و هر هفته در ۸ مسجد بعد از زیارت امین الله این طرح آغاز می‌شود.

رجب پور گفت: این بخش نیرو‌های عملیاتی ما هستند و بخش دیگر ثبت نام مسجد بقاع متبرکه و مکان‌های مذهبی که دوست دارند در این طرح شرکت کنند و از محصولات فرهنگی و بار معنوی آن استفاده کنند.وی افزود: این طرح در روز‌های چهارشنبه برگزار می‌شود، اما اینکه چه زمانی باشد دست مساجد را باز گذاشتیم، اما ۹۰ درصد از مساجد بعد از نماز مغرب و اعشاء این طرح را اجرا می‌کنند.

مسئول طرح سلام بر امام گفت: به کسانی که در این طرح جضور پیدا می‌کنند یک بسته فرهنگی داده می‌شود که شامل کارت‌های جیبی که زیارت امین الله را دارد، معرفی طرح، عطر، نبات، و نمک متبرک حرم مطهر و پوستری از طرح داده می‌شود.

رجب پور افزود: تاپایان سال ۹۸ این طرح در سراسر کشور مساجد بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی اجرا می‌شود بعد از آن به سراغ جهان اسلام می‌رویم تا بوسیله نام امام رضا (ع) مرز‌ها شکسته شود.

وی گفت:  تجربه نشان داده که هرجا از این طرح‌ها باشد و در بحث بودجه به دولت پیوند بخورد این طرح در دراز مدت ادامه دار نخواهد بود برای همین استان قدس رضوی این طرح را به مسجد جواد الائمه سپرد.

مسئول طرح سلام بر امام افزود: نیروی انسانی از خود دبیرخانه و به صورت خود جوش است، بحث مسائل تبلیغاتی هم استان قدس رضوی کمک می‌کند و بخشی هم مساجد و ائمه مساجد همراه هستند.

رجب پور در پایان  گفت: کسانی که دوست دارن در این طرح شرکت کنند کلمه امین الله را به سامانه ۱۰۰۰۱۷۷۶ پیامک کنند.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
دکمه بازگشت به بالا