اجرای طرح هر خانه یک هیئت و خدمت رسانی به نیازمندان آسیب دیده از کرونا

هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام با توجه به شرایط خاص پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا ضمن تداوم برنامه های فرهنگی و تبلیغی در قالب های متفاوت، اقدامات ویژه ای را در حوزه خدمت رسانی به افراد آسیب دیده در این شرایط در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش سراج، مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام با اعلام این خبر افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم عزیز تصمیم گرفتیم ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی هیئت جوادالائمه علیه السلام از جمله برنامه های گوناگون میلاد امام جواد علیه السلام و جلسات شب های چهارشنبه هیئت را در قالب های متفاوت اجرا کنیم.

مهدی رجب پور افزود: بر این اساس در شب میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام علاوه بر اجرای برنامه نور افشانی در ۱۴ نقطه شهر مشهد مقدس، توزیع گل، شیرینی و ماسک بین افراد نیازمند و هم چنین ماشین نویسی نام مبارک حضرت ابن الرضا علیه السلام نیز انجام شد.

وی هم چنین به برگزاری برنامه های هیئت جوادالائمه علیه السلام در قالب مجازی اشاره و عنوان کرد: با طراحی پویش #هرخانه_یک_هیئت هر هفته شب های چهارشنبه برنامه های هیئت جوادالائمه علیه السلام با محوریت قرائت دعای توسل در منازل اعضای هیئت برگزار می شود و همگی با بهره گیری از فضای مجازی و پخش زنده صفحه کانون جوادالائمه علیه السلام در اینستاگرام با این برنامه همراه می شوند.

رجب پور همچنین از مشارکت هیئت جوادالائمه علیه السلام در برنامه های نورافشانی، کاروان شادی خودرویی و توزیع اقلام بهداشتی در ۱۳ رجب خبر داد و گفت: هم چنین طرح ملی سلام بر امام که با موضوع قرائت زیارت امین الله به نیت زیارت امام رضا علیه السلام در روزهای چهارشنبه توسط کانون جوادالائمه علیه السلام در حال اجراست، در آخرین چهارشنبه سال ۹۸ و اولین چهارشنبه سال ۹۹ برنامه های ویژه ای را پیگیری کرد و در شرایطی که امکان تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی میسر نیست، بسیاری از هموطنانمان از این طریق به زیارت از راه دور حضرت رضا علیه السلام مشرف شدند.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام با بیان اینکه در کنار این برنامه های فرهنگی، خدمت رسانی به نیازمندان و به ویژه اقشار آسیب دیده از کرونا را دنبال کرده ایم، گفت: در این ایام به همت خادمان مجموعه جوادالائمه علیه السلام اقداماتی همچون توزیع کارت هدیه خرید ارزاق بین خانواده های نیازمند، توزیع سبد کالای نوروزی با اولویت خانواده شهدای مدافع حرم، توزیع بسته های مواد بهداشتی و شیرینی به مناسبت عید سعید مبعث، توزیع غذای گرم در مناطق محروم در چند نوبت، توزیع چند هزار عدد ماسک بین نیازمندان و پیگیری وام برای افراد شاغل در مشاغل روزمزد و تاکسی به نتیجه رسیده است.

رجب پور ضمن تشکر از بانیان خیر و نیروهای جهادی فعال در عرصه خدمت رسانی، گفت: پیرو امریه مقام معظم رهبری همه ما مسئول رعایت نکات بهداشتی و کمک برای عبور از بحران به وجود آمده هستیم.
وی افزود: شرایط موجود نیز یکی از آزمون های الهی است که ان شالله مومنین با توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار و تلاش در راستای رعایت اصول بهداشتی و رفع چالش های پیش روی اقشار محروم و مستضعف از آن به  سلامت عبور خواهند کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا