سفرنامه لبنان،مسئول کانون جوادالائمه (ع) در مرزهای نبرد لبنان و اسرائیل

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) همراه با جمعی از فعالان فرهنگی مشهد مقدس در سفر به کشور لبنان، در مناطق عملیاتی جنگ 33 روزه حضور یافتند.

به گزارش سراج، در این برنامه که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شده، مهدی رجب پور؛ مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) همراه با فعالان فرهنگی از موزه ملیتا که در خصوص جنگ ۳۳ روزه جزب الله لبنان و رژیم قاصب صهیونیستی احداث شده بازدید کردند.
دیدار با همرزمان شهید مصطفی چمران و حضور در مرزهای جنوب لبنان که فاصله اندکی با شهرک های صهیونیست نشین دارد نیز از دیگر برنامه های این سفر بوده است.

 

مهدی رجب پور که همراه با جمعی از فعالان فرهنگی مشهد مقدس در کشور لبنان حضور یافته اند، در ادامه سفر خود در گلزار شهدای لبنان حضور یافتند و در جلسه ای با مسئولان دانشگاه جامعه المعارف لبنان نیز به تبادل نظر پرداختند.
گلزار شهدای لبنانی که به عطر زینبی(س) شهدای مدافع حرم نیز معطر بود، دیروز اما یک میهمان ویژه هم داشت. مادر شهید مجاهد علی حسن سعد کاظم بر مزار فرزندش حاضر شده بود، تا بیست و پنجمین سالروز تولد فرزندش را جشن بگیرد.

 

 

در ادامه سفر لبنان مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) همراه با جمعی از فعالان فرهنگی مشهد مقدس، به گفت و گو با تبادل نظر با اندیشمندان مسیحی لبنان پرداختند.

به گزارش سراج، در ابتدا گروه فعالان فرهنگی مشهد مقدس در کلیسای حریصای لبنان حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه، با جمعی از اندیشمندان مسیجی نیز به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
حضور در دانشگاه مسیحیان نیز یکی دیگر از برنامه های این گروه بود که این برنامه نیز با جلسات گوناگون گفت و گو با اندیشمندان و صاحب نظران دانشگاه همراه شد.
لازم به ذکر است: حریصا یکی از مکانهای سیاحتی – زیارتی  لبنان است که در فاصله بیست کیلومتری شمال بیروت و در شرق شهر جونیه قرار دارد. مجتمعی از کلیساهای چهارگانه که بر بلندای کوههایی است که ۶۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. برای رسیدن به منطقه دو راه وجود دارد: یکی از طریق تله کابین جونیه – حریصا که فاصله ۱۵۷۰ متری را در عرض ۹ دقیقه طی می‌کند و از فراز جنگل‌های کوهستانی و ساختمانهای سر به فلک کشیده عبور می‌نماید و دیگری از طریق جاده کوهستانی.

 

 

در ادامه سفر جمعی از فعالین و نخبگان فرهنگی مشهد مقدس به کشور لبنان برنامه ها با بازدید از مرکز فرهنگی علامه سید محمد حسین فضل الله و برگزاری جلسه با دکتر شیخ حسان عبدالله؛ مدیر مرکز فرهنگی «تجمع العلماء المسلمین فی لبنان» ادامه پیدا کرد.

به گزارش سراج، گروه فعالان فرهنگی مشهد مقدس از مجموعه مرکز فرهنگی علامه فضل الله شامل مسجد، کتابخانه، کلاس های آموزشی، فرهنگی و … بازدید کردند.هم چنین این گروه ضمن حضور در مرکز اسلامی «تجمع العلماء المسلمین فی لبنان» با دکتر شیخ حسان عبدالله، مدیر این مرکز به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند. شیخ عبدالله در این نشست تصریح کرد: امروز جنگ ما با دشمن جنگ تفکر و فکرهاست باید مواظب باشیم که دشمن چه می کند و چه می خواهد. بازدید و برگزاری جلسه با مسولین و اساتید مرکز علمی تعلیم عالی حزب الله نیز یکی دیگر از برنامه های آن روز بود.

 

 

در آخرین قسمت این گزارش ،فعالان فرهنگی مشهد مقدس در مرکز تولید و انتشار محتوای رادیو نور از رسانه های وابسته به مقاومت حضئر یافتند و ضمن بازدید از فعالیت های این مجموعه، با مسئولان آن به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند
بازدید از مرکز فرهنگی نون نیز یکی دیگر از برنامه های  فعالان فرهنگی مشهد مقدس در سفر لبنان بود که با گفت و گو و تبادل نظر در جلسه با مسئولان این مرکز همراه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا