آزادی ۹ زندانی در روز ارادت به جوادالائمه(ع) در ۹۹/۹/۹

مسئول هیئت جوادالائمه(ع) مشهد از آزادی ۹ زندانی جرائم مالی به مناسبت روز ارادت به امام جواد(ع) همزمان با ۹/۹/ ۹۹ خبر داد و گفت: با جمع آوری ۳۹ میلیون تومان توسط خیرین کانون و هیئت این اتفاق شیرین رقم خورد.

مهدی رجب پور مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) مشهدمقدس به حلقه وصل گفت: همان طور که مطلع اید برای تاریخ ۹۹/۹/۹ ویژه برنامه هایی جهت عرض ارادت به امام جواد(ع) در نظر گرفتیم و این تاریخ را روز ارادت به امام جواد(ع) نامگذاری کردیم.

وی بیان داشت: در همین راستا ۹ نفر از زندانیان جرائم مالی را با کمک خیرین و جمع آوری کمک های مالی از زندان مشهد آزاد کردیم.

مسئول هیئت و کانون جواد الائمه(ع) مشهد ادامه داد: مبلغی که برای آزادی زندانیان هزینه شد مجموعا ۳۹ میلیون تومان بود و توسط خیرین هیئت و کانون جوادالائمه(ع) تامین شد و این ۹ زندانی افراد نیازمندی بودند که به خاطر مشکلات مالی در حبس به سر می‌بردند بعضی از این افراد برای مبالغ کمی مثل سه یا چهار میلیون چهار یا پنج سال است در زندان بودند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که برای این تاریخ در نظر گرفته بودیم طرح «مائده آسمانی» است که طی آن از خانواده‌های ایرانی که امکانش را داشتند خواستیم با تهیه ۹ پرس غذای گرم به نیت امام جواد(ع)، ۹ فرد محروم و نیازمند را اطعام کنند.

رجب پور افزود: طرح تجلیل از نیروهای خدماتی بیمارستان‌های کرونایی نیز اجرا شد و طرح «پسران آسمانی» که طی آن به پدر و مادرهایی که نام فرزند پسرشان که از ۹۹/۹/۹ تا ۹۹/۹/۱۹ به دنیا بیایند را «جواد»، «محمدجواد» و «محمدتقی» بگذارند هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت همچنان درحال اجراست.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه این طرح در ۹ زایشگاه مشهد با مرکزیت زایشگاه جوادالائمه در خیابان طبرسی است، افزود: همچنین طی توافقی که با زایشگاه‌ها کرده ایم هر کسی که اسم فرزندش را یکی از سه اسم مذکور بگذارد شامل تخفیف ۹ درصدی هزینه زایمان می‌شود که یا از طرف بیمارستان این تخفیف صورت می‌گیرد یا ما هزینه ۹ درصد را پرداخت می‌کنیم.

رجب پور گفت: برنامه های دیگری نیز به مناسبت این تاریخ تدارک دیده شد از جمله طرح مواسات که به ۹۹ خانواده محروم تحت پوشش، سرکشی و کمک می‌کنیم.

وی یادآور شد: طرح پرسمان ۹۹( برگزاری مسابقه برای سبک زندگی امام جواد)، ارتباط زنده در ساعت ۹ صبح و ۹ شب با حرم مطهر امام جواد در کاظمین، طرح «در پناه جوادالائمه» و تجلیل از ۹ نفر از خادم الجوادهای افتخاری در کل کشور دیگر برنامه‌های کانون برای این تاریخ بود که اجرایی شدند.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) خاطر نشان کرد: البته ناگفته نماند که تاریخ ۹۹/۹/۹ روز ارادت به امام جواد(ع) آغاز این سلسله اقدامات بوده و تا میلاد امام جواد(ع) در چهارم اسفندماه ادامه می یابد.

منبع
سایت حلقه وصل
دکمه بازگشت به بالا