فعالیت کمپین «یا ثارالله» ویژه اهدا خون در مشهد مقدس

همزمان باایام سوگواره سیداالشهدا(ع) و در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون در روز عاشورا کمپین سراسری «یا ثارالله» به همت هیئت جوادالائمه(ع) مشهد در روزعاشورا فعالیت خود آغاز می کند.

مهدی رجب پور مسئول کانون فرهنگی و هیئت مذهبی جوادالائمه(ع)مشهد به حلقه وصل گفت: مانند هر سال نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا اقامه می گردد.

وی ادامه داد: امسال اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا به امامت حجت الاسلام معادی مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و نماز ظهر عاشورا به امامت  آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در چهارراه شهدا با حضور عزاداران و هیئت های مذهبی صورت می گیرد.

مسئول کانون جوادالائمه(ع) با اشاره به کمپین «یاثارالله» اضافه کرد: اهدای خون در ظهر عاشورای حسینی یکی از حرکت هایی بود که با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و مقابله با برخی رسوم غلط در عزاداری ها از چند سال قبل در این هیئت آغاز شد و امسال نیز همزمان با روز عاشورا انجام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر استقبال خوبی از اهدای خون توسط هیئت های مذهبی صورت گرفته و امیدواریم با فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی که کانون جوادالائمه در این زمینه آغاز کرده است شاهد گسترش بیش از پیش این فرهنگ و سنت حسنه باشیم.

رجب پور خاطر نشان کرد: درواقع ما به دنبال تعریف و ارائه مدلی از عزاداری هستیم تا برخی از جوانان هیئتی که متاسفأنه استفاده از ابزار قمه‌زنی را وسیله‌ای برای ابراز ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) می‌دانند به سمت اهدای خون برای کمک به نیازمندان متمایل شوند که هم مورد خواست رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام است و هم اقدامی خدا پسندانه به شمار می‌رود.

منبع
سایت حلقه وصل
دکمه بازگشت به بالا