آیت الله علم الهدی: کانون جوادالائمه(ع) در خدمت به امام عصر(عج) موفق بوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نهاد مقدس و سه بعدی جوادالائمه(ع)، شامل بسیج، هیئت وکانونی مزین به نام امام جواد(ع)،درخدمت به امام عصر(عج)موفق بوده وان شاءالله خواهد بود.

به گزارش سراج به نقل از مهر آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان و اعضای هیئت و کانون فرهنگی  جوادالائمه(ع) با تاکید بر اینکه نکته حائز اهمیت در شرایط کنونی در جهت توسعه آبروی اسلام و پیشگیری از رفتارهای سیاسی و اجتماعی منسجم کردن شخصیت و عظمت امام جواد(ع) است، افزود: برای این منظور باید نهادی سه بعدی متشکل از بسیج، هیئت و کانون با نام جوادالائمه(ع) تعریف کرده تا تمام برکات و آثار مثبت شخصیتی این امام همام را به جامعه منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد  احساساتی و عاطفی با جریان اهل بیت(ع) و ائمه اطهار کافی نیست، تصریح کرد: برای شناساندن جایگاه واقعی اهل بیت(ع) به مردم باید برنامه ریزی ها نهادینه شده و ابعاد وجودی ائمه اطهار از جمله امام جواد(ع) در نظر گرفته شود.

حکومت عباسی به دنبال حذف جریان امامت بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حکمرانان عباسی به حکومت خود رنگ قداست داده بودند و هدفشان حذف جریان امامت در جامعه بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از حضرت رضا(ع) در زمان ولادت امام جواد(ع) مبنی بر اینکه هیچ فرزندی با این برکت متولد نشده است، اظهار کرد: شناخت این فرمایش امام رضا(ع) به صورت شفاف عظمت و شخصیت امام جواد(ع) را در تصور ما مشخص می کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به ابعاد وجودی شخصیت امام جواد(ع) افزود: امام جواد(ع) در سن طفولیت به مقام امامت رسیدند که هیچ یک از امامان دیگر این خصوصیت را نداشتند.

آیت الله علم الهدی دومین نکته امتیاز امام جواد (ع) گفت:‌ در دوران امام جواد(ع) تهاجم دشمنان از خارج به داخل کشور وجود نداشت و مشکلات عظیم سیاسی و اجتماعی مربوط به داخل کشور بر جریان حکومت سایه افکنده بود.

وی شرایط سیاسی دوران امام جواد(ع) را شرایط سختی عنوان کرد و افزود: مامون فردی سیاس بود و به این دلیل که حاکمیت خود را در جامعه دینی آمیخته با قداست نشان دهد خود را فردی مومن و مذهبی جلوه می داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جریان طرفداران حکمرانان عباسی، حاکمیت دولت را به گونه ای تنظیم کرده بودند که کل عوامل دولت صفحه و صحنه را برای یک حرکت کودتاچی گری در جهت تثبیت حاکمیت عراق فراهم کنند و قصد داشتند امام را در جامعه اسلامی حذف کنند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان ساخت: این جریان طرفدار حکومت عباسی قصد کشورگشایی نداشتند و تنها هدفشان حذف رهبری در جامعه بود.

وی ادامه داد: این افراد شرایط زندگی امام جواد(ع) را به گونه ای فراهم آورده بودند که امام در محلی زندانی شوند و از طرف دیگر به حکومت خود صبغه دینی داده و قداست حکومت را در مردم به گونه ای جلوه دهند که مردم شیطنت های فتنه گری آن ها را مشاهده نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: در چنین وضعیتی امام جواد(ع) در سن کودکی به امامت می رسند و جریان امامت را با تفکر مردم در جامعه گسترش می دهند

دکمه بازگشت به بالا