امیدواری برای نام‌گذاری روز ولادت امام جواد (ع) به نام روز پسر از سال ۱۴۰۳

مدیر کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) گفت: با توجه به تغییراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیدواری‌های زیادی وجود دارد که از سال ۱۴۰۳، سالروز ولادت امام جواد (ع) به نام روز پسر نام‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی رجب پور، عصر امروز یکشنبه ۹ بهمن در نشست خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های این مجموعه، به برگزاری ۹ برنامه شاخص در عرصه ملی اشاره و اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های ولادت امام جواد (ع) با شعار «امام جواد (ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» در سطح ملی، استانی و شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گلباران حرم رضوی در شب میلاد امام جواد (ع) در ۱۱ بهمن ادامه داد: این برنامه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران در مشهد مقدس از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد و در رواق دارالهدایه حرم امام رضا (ع) مراسم ادامه خواهد داشت.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه (ع) افزود: نشست علمی تخصصی با عنوان مولود بابرکت، ۱۲ بهمن در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود. همچنین مسابقه کتاب‌خوانی «مرا با خودت ببر» با موضوع امام جواد (ع) تا ۲۲ بهمن‌ تمدید شده است.

رجب پور در ادامه به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی همراه با نورافشانی در سطح شهر مشهد اشاره و اضافه کرد: در پویش فرزندان آسمانی که در این روز‌ها متولد می‌شوند و والدین نام‌های امام جواد (ع) و حضرت زهرا (س) را بری آنان انتخاب می کنند، هدایایی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: محفل شعر مولود بابرکت و جشن‌های مذهبی در ۷۰ نقطه شهر مشهد، پویش «نذر نهم» طبخ کیک و غذا و توزیع در بین همسایگان نیازمند، حمایت از نوجوانان بازمانده از تحصیل، از دیگر برنامه‌های این هیئت هستند.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه (ع) در پاسخ به سؤالب درباره شعار محوری برنامه‌های میلاد امام جواد (ع) ، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و همکاری با امور مساجد ، موضوع جهاد تبیین با تکیه به سیره امام جواد (ع) توسط ائمه جماعات در مساجد مشهد انجام می شود.

منبع
خبرگزاری صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا