تبیین برنامه‌های ایام ولادت امام جواد(ع) در مشهد

حوزه/ مسئول هیئت و کانون فرهنگی جواد الائمه(ع) مشهد، به ارائه گزارشی از برنامه‌های ایام ولادت امام جواد(ع) پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال را با شعار «امام جواد(ع)، امام جوان و امام جهاد تبیین» دنبال کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست علمی مولود با برکت، عصر امروز در سالن شهید چمران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با محوریت تبیین ابعاد زندگانی و سیره علمی حضرت جواد(ع) همزمان با سالروز ولادت این امام همام برگزار شد.

رجب پور، مسئول هیئت و کانون فرهنگی جواد الائمه(ع) مشهد در این نشست به ارائه گزارش از برنامه‌های ایام ولادت امام جواد(ع) پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های امسال را با شعار «امام جواد(ع)، امام جوان و امام جهاد تبیین» دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه دوران امامت امام جواد(ع) سراسر نکات الگویی و مثال زدنی است و ایشان بیشترین پاسخگویی را دارند، تصریح کرد: به علت همزمانی ایام ولادت نهمین خورشید امامت و ولایت، با ایام دهه مبارک فجر، ریل‌گذاری برنامه‌ها بر این اساس صورت پذیرفت و گلباران حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جواد الائمه(ع)، ضمن اشاره به برگزاری جشن‌های خیابانی در بیش از ۷۰ نقطه از شهر مشهد و همچنین اجرای بزرگ پویش کتابخوانی به مناسبت ایام ولادت حضرت جواد(ع)، خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده شد تا این روز، بعنوان روز پسر و همچنین خیابانی در مشهد به نام امام جواد(ع) نامگذاری شود که مورد طرح در نشست‌های تخصصی است.

رجب‌پور ضمن اشاره به اجرای پویش فرزندان آسمانی در راستای تشویق والدین به نامگذاری فرزندان پسر با نام جواد، بیان کرد: این برنامه را در تعدادی از بیمارستان‌های مشهد دنبال کردیم و از طرف دیگر هم برنامه مائده‌های آسمانی را در قالب پویش با عنوان «۹ پرس غذا» اجرا کردیم تا مردم در خانه‌های خود، ۹ پرس غذا طبخ نموده و بین نیازمندان توزیع کنند.

وی همچنین به تحت پوشش قراردادن ۹ کودک بازمانده از تحصیل در این ایام اشاره کرد و آن را از جمله برکات فعالیت‌های صورت گرفته در ایام میلاد حضرت جواد الائمه(ع) عنوان کرد.

منبع
خبرگزاری حوزه
دکمه بازگشت به بالا