جریان کشوری عرض ارادت به امام‌جواد(ع) دوساله شد

صرف سالانه یک میلیارد تومان در عملیات فرهنگی

رجب‌پور با اشاره به دوساله شدن عملیات فرهنگی کانون فرهنگی‌هنری جوادالائمه(ع) در عرض ارادت به امام جواد(ع)، گفت: در هر سال بالغ بر یک میلیارد تومان برای فعالیت‌های همچون توزیع رایگان نان، طبخ و توزیع مائده آسمانی و فعالیت‌های جهادی هزینه شده است.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد آغاز عملیات فرهنگی کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد مقدس، اظهار کرد: با توجه به ارادت خاص بچه های مسجد جوادالائمه(ع) به ساحت نورانی امام جواد(ع) بر آن شدیم در تاریخ ۹/۹/۹۹ و به دلیل قرابت معنوی عدد ۹ با نهمین پیشوای شیعیان(ع)، پیوست فرهنگی ویژه‌ای برای این روز داشته باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» ادامه داد: در این پیوست ابتدا قرار بود تنها در تاریخ ۹/۹/۹۹ ارادت و محبت به حضرت جوادالائمه(ع) به طور ویژه ابراز شود اما به دلیل استقبال بی نظیری که از طرح صورت گرفت از آن پس مقرر شد این طرح در نُهمین روز از هر ماه شمسی و با انجام فعالیت های متنوع و متکثر در خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها به صورت خودجوش از سوی علاقمندان اجرا شود.

وی تصریح کرد: لذا از تاریخ ۹/۹/۹۹ در نُهم هر ماه فعالیت های جهادی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، طبخ ۹ پرس غذای خانگی و توزیع میان محرومان در قالب طرح «مائده آسمانی» و جز آن و … به نیت امام جواد(ع) انجام می شود که خوشبختانه جریانی فراگیر شده و از نقاط مختلف کشور برای همراهی با آن اعلام آمادگی می کنند.

رجب پور با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ۲۴ عملیات فرهنگی در قالب این عرض ارادت ها انجام شده است، گفت: تشویق و تقدیر ماهانه از ۹ نفر از خادمان امام جواد(ع) همراه با اعطای نشان خادم الجواد(ع)، تهیه و توزیع چندهزار پرس غذای گرم در هر ماه در قالب طرح «مائده آسمانی»، توزیع نان رایگان، ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین خانواده های نیازمند، تولید محتوا مبتنی برای احادیث امام جواد(ع) در فضای مجازی و رسانه ای از خروجی های این طرح است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» اعلام کرد: در دو سال گذشته و در اجرای این عملیات فرهنگی هر سال بالغ بر یک میلیارد تومان صرف فعالیت های مومنانه و خدمت رسانی به مردم با نیت ابراز ارادت به جوادالائمه(ع) شده است.

وی با بیان اینکه جشن تولد دوسالگی این طرح شب گذشته همزمان با شب ولادت حضرت زینب کبری(س) برگزار شد، خاطرنشان کرد: قرائت دعای پرفیض توسل و طبخ و توزیع کیک تولد دو سالگی طرح از بخش های این جشن بود.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا