خیابان امام جواد(ع) به جای طبرسی

نام جدید برای بخشی از یک خیابان قدیمی

با رأی اکثریت اعضای شورای شهر، نام خیابان طبرسی (از حرم مطهر رضوی تا تقاطع فجر) به نام امام جواد(ع) تغییر کرد.

حسین حسامی، عضو شورای شهر مشهد نیز گفت: در مشهد تا امروز خیابانی به نام جواد الائمه(ع) نداشتیم و از این موضوع غفلت شده است. براساس بررسی‌هایی که در کمیسیون فرهنگی شورای شهر انجام شد، قرار شد خیابان طبرسی بعد از این به نام امام جواد(ع) نام‌گذاری شود.

طهوریان عسکری هم در اعتراض به نبود این نام‌گذاری‌ها در دستورکار روز گذشته صحن علنی شورای شهر مشهد بیان کرد: باید امروز سینه چاک می‌دادیم که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) نام‌گذاری معابری به نام ایشان در دستورکار قرار بگیرد. بعد از ماه‌ها نام‌گذاری یک خیابان به نام امام جواد(ع) به صحن آمده است و بعد می‌گویند که به تعویق بیفتد. اتفاقا ما در شورای شهر باید این کارها را انجام بدهیم.

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز خواستار بررسی بیشتر برای تغییر نام خیابان طبرسی شد و گفت: این نام ۹۳سال است که روی این خیابان و با هویت آن گره خورده است؛ بهتر است که برای این کار بررسی بیشتری انجام و نظر علما و بزرگان شهر گرفته شود و کار کارشناسی بهتری انجام شود. ای کاش نام ته‌پل‌محله هم عوض نمی‌‌شد، چون این نام‌ها تاریخی هستند.

اما حجت‌الاسلام منصوریان در واکنش به این صحبت‌ها پیرامون تغییر نام خیابان طبرسی به امام جواد(ع) توضیح داد: می‌گویند که شما دارید هویت تاریخی شهر را از بین می‌برید، درحالی که ما هویت انقلابی را به این شهر با اسم شهدا و علما اضافه کردیم و مشهد را  که شهر شهادت است به اصل خودش برگرداندیم. ما اسم ته‌پل‌محله را برنداشتیم و اتفاقا نام محله‌ای که دیگر وجود ندارد زنده کردیم و انتهای خیابان را به نام علامه حسن‌زاده‌آملی نام‌گذاری کردیم.

خیابان طبرسی می‌ماند
وی ادامه داد: خیابان طبرسی در انتها توسط تقاطع فجر قطع می‌شود و طبق قانون باید یک طرف تقاطع نام دیگری داشته باشد که نام طبرسی در سوی دیگر این بولوار باقی می‌ماند و فقط از حرم مطهر رضوی تا پل فجر به نام مبارک امام جواد(ع) نام‌گذاری خواهد شد. این اقدام کاملا کارشناسی و در کمیسیون فرهنگی هم مصوب شده است.
با وجود برخی مخالفت‌‌ها در شورا با تغییر نام خیابان طبرسی و البته مخالفت اکثریت اعضا با پیشنهاد نام‌گذاری از حرم مطهر رضوی تا چهارراه شهید گمنام، نام‌گذاری خیابان طبرسی به نام امام جواد(ع) از حرم مطهر رضوی تا تقاطع فجر به رأی گذاشته شد و با هفت رأی به تصویب رسید.

منبع
شهر آرا نیوز
دکمه بازگشت به بالا