اجرای ۹ ویژه برنامه در “پویش در پناه جوادالائمه (ع)

در قالب پویش "درپناه جوادالائمه باشیم"، به مناسبت روز ۹۹/۹/۹ و به یاد امام نهم شیعیان امام جواد (ع)، ۹ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و خدمت رسانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) در اینباره توضیح داد: مجموعه فرهنگی جواد الائمه (ع) از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در قالب رزمایش مواسات فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی انجام داده است مهدی رجب پور با اشاره به اینکه در دیگر مرحله از این رزمایش، پویش “در پناه جوادالائمه (ع) ” با رمز یا رسول الله (ص) از هفدهم ربیع الاول آغاز شده و نقطه اوج آن در ۹/۹/۹۹ است، افزود: این روز به عنوان روز عرض ارادت به حضرت جوادالائمه (ع) نهمین امام شیعیان نامگذاری و برای آن ویژه برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

وی نخستین ویژه برنامه این پویش را آزادی ۹ زندانی نیازمند بیان کرد و گفت: با هماهنگی سازمان زندان ها، پرونده ۹ زندانی نیازمند بررسی و با مشارکت خیرین و جمع آوری مشارکت‌های مردمی، زمینه آزاد سازی این عزیزان فراهم شده است.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این پویش را طرح مائده‌های آسمانی خواند و گفت: در این طرح، هر خانواده علاقه‌مند حدودا ۹ وعده‌غذا طبخ و به همسایگان و نیازمندان اهدا می‌کند که تاکنون تعداد قابل‌توجهی از خانواده‌های عضو هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) همراهی خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

رجب پور با اشاره به تأمین نیاز معیشتی ۹ خانواده محروم به مدت ۹ ماه به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این پویش، گفت: هم‌چنین به این مناسبت به ۹۹ خانواده نیازمند و آبرومند حاشیه شهر مشهد، بسته کامل معیشتی و بهداشتی اهدا خواهد شد.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) افزود: اهدای هدایای متبرک به کودکانی که به نام جواد، تقی، محمدجواد و یا محمدتقی دربازه زمانی اول تا ۱۴ آذر متولد می‌شوند، تجلیل از ۹ خادم الجواد (ع)، تکریم و تجلیل از جهادگران سلامت فعال در ۹ بیمارستان، برگزاری مسابقه مجازی با محوریت سبک زندگی امام جواد (ع)، برقراری ارتباط زنده تصویری با حرم شریف امامین کاظمین، ارسال محتوای آموزشی از طریق پیامک، تولید ۹ محصول ویژه رسانه‌ای از دیگر ویژه برنامه‌های پویش “در پناه جوادالائمه (ع) باشیم” به همت کانون فرهنگی جواد الائمه (ع) است.

این مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) تا چهارم اسفندماه به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام جواد (ع) ادامه خواهد داشت.

منبع
خبرگزاری صداوسیما
دکمه بازگشت به بالا