مدیر کانون جوادالائمه(ع) مشهد: طرح «روز ارادت به امام جواد علیه السلام» در کانون جوادالائمه مشهد برگزار می شود

رجب پور گفت: در طرح «روز ارادت به امام جواد علیه السلام» تمامی اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) برای پخت غذا در منزل ۹ تن از اعضا به عنوان مرکز این اقدام خیرانه گرد هم آمده و پس از آماده سازی غذا اقدام به توزیع آن در ۹ مکان از حاشیه شهر مشهد می کنند.

«مهدی رجب ‌پور» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی با اشاره به برنامه ‌های کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه» شهر مشهد مقدس در تاریخ ۹ آذر سال جاری اظهار کرد: این تاریخ را به عنوان روز ارادت به امام جواد(ع) انتخاب کرده و سعی داشتیم فعالیت‌های کانون را در آن برجسته کنیم، ۱۰ سال قبل نیز در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۸ که تاریخ رُند بود و مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) شده بود برنامه های متعددی نه تنها در کانون بلکه در سطح کشور برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد افزود: با توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری که به همراه اعضا در آن فعالیت داریم هم‌‌نامه با آن حضرت است در نتیجه تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹ را به عنوان روز ارادت به امام جواد(ع) نامگذاری کردیم، هرچند که ولادت امام نهم در این تاریخ واقع نشده اما به سبب خاص بودن تاریخ مذکور برنامه هایی را طراحی کردیم، در این راستا هشتگ در پناه جوادالائمه باشیم از جمله اقداماتی است که در سطح فضای مجازی اجرا می شود.

وی افزود: نخستین فعالیت ما به مناسبت این تاریخ طرح «یا باب‌ الحوائج» است که طی آن تعداد ۹ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده و به آغوش خانواده باز می‌گردند، این افراد جمعا ۳۹ میلیون تومان بدهکار هستند و امیدواریم که به زودی بتوانیم این مبلغ را از طریق خیرین تهیه کنیم.

رجب پور افزود: دومین طرح با عنوان «مواسات» با هدف سرکشی از ۹۹ خانواده محروم در ۹ شعبه حاشیه شهر مشهد شکل گرفته است همچنین ذیل این طرح قرار است بسته‌های بهداشتی میان نیازمندان توزیع شود.

مدیر کانون جوادالائمه(ع) مشهد ادامه داد: طرح سوم «مائده آسمانی» نام گرفته است که طی آن تمامی اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) برای پخت غذا در منزل ۹ تن از اعضا به عنوان مرکز این اقدام خیرانه گرد هم آمده و پس از آماده سازی غذا اقدام به توزیع آن در ۹ مکان از حاشیه شهر مشهد می کنند، علاوه بر این ۹ خانواده محروم نیز ذیل این طرح به مدت ۹ ماه به طور کامل تامین می شوند.

وی تصریح کرد: طرح چهارم «پسران آسمانی» نام گرفته است، اکنون بسیاری از خانواده‌ها دغدغه‌شان این است که نوزادشان در روز ۹/۹/۹۹ به دنیا بیاید، ما به دنبال این هستیم که در طرح مذکور برای خانواده ‌هایی که این تاریخ برایشان دغدغه شده است، مسئله نامگذاری را مطرح کنیم به این معنا که همان قدر که به دنیا آمدن فرزند در این تاریخ برایتان دغدغه شده است بیایید و روی این مساله متمرکز شوید که نام نیک و اسامی اهل بیت(ع) را انتخاب کنید.

رجب پور افزود: از سوی دیگر با توجه به وضعیت کرونایی که در کشور سایه افکنده و تلاش‌های کادر درمان، طرح پنجم را به عنوان «مدافعان سلامت» در نظر گرفتیم که طی آن اعضای کانون به همراه یک تن از برادران و خواهران طلبه، با شاخه گل و بسته‌های نبات و نمک متبرک به بیمارستان‌های درگیر با کرونا رفته و از آنها تجلیل به عمل می آورند، در این طرح همچنین به صورت ویژه از نیروهای خدماتی این بیمارستان‌ها که کمتر در این ایام مورد توجه بودند تجلیل می شود.

مدیر کانون جوادالائمه(ع) مشهد ادامه داد: ششمین طرح «پرسمان ۹۹۹۹» عنوان گرفته است که طی آن مسابقه مجازی با محوریت سبک و سیره زندگی امام جواد(ع) برگزار می‎شود؛ طرح هفتم نیز با عنوان «سلام بر امام» ساعت ۹ صبح و ۹ شب تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹ برگزار شده و طی آن ارتباط زنده با حرمین شریفین کاظمین برقرار می شود؛ در این ارتباط زنده تصویری زیارت امام جواد(ع) از حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) قرائت می‌شود و همزمان دل‌ها از جوار حرم امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به سوی حرم پدر و فرزند امام هشتم یعنی امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) پر می کشد.

وی گفت: طرح بعدی «در پناه جوادالائمه» نام گرفته است که طی آن ۹ محصول فرهنگی اجتماعی مرتبط با سبک و سیره آن حضرت از جمله احادیث و ادعیه ارایه می شود؛ همچنین نهمین طرح «خادم‌الجواد» نام دارد که طی آن از ۹ خادم الجواد(ع) که با مجموعه هیات و کانون جوادالائمه در ارتباط هستند تجلیل می شود و اگر شرایط اجازه داد مراسم اختتامیه این طرح در یکی از رواق های حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

رجب پور با اشاره به فعالیت‌های جانبی کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) شهر مقدس مشهد افزود: برنامه‌هایی نظیر ماشین‌نویسی به عنوان ملی روز ارادت به امام جواد(ع)، ارتباط با دیگر استان ها و شهرها، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج هم‌«ام با امام جواد(ع) نیز از دیگر فعالیت های ما در این ایام است.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی فهما
دکمه بازگشت به بالا