سومین اجتماع عظیم جوادیون در مشهد برگزار می‌شود

گفتگوی مهدی رجب پور با خبرگزاری تسنیم

مدیر هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) گفت: همزمان با شب میلاد فرخنده حضرت جواد الائمه(ع) سومین اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مهدی رجب‌پور در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های میلاد امام جواد(ع) که در محل مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در روز جمعه هجدهم فروردین ماه و همزمان با شب میلاد فرخنده میوه دل امام رضا(ع)، باب‌الحوائج، حضرت جوادالائمه(ع) سومین اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی‌خوانی در وصف حضرت امام محمدتقی(ع) می‌پردازند در ادامه حاضران در این جشن باشکوه جهت عرض تبریک این میلاد فرخنده به محضر مبارک پدر گرامیشان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با شاخه‌های گل بر دست به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند و مراسم پایانی این جشن باشکوه در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

مدیر هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) با اشاره به برگزاری جشن ازدواج ۴۴ زوج کرمانی زائراولی، خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری جشن و نورافشانی این میلاد فرخنده، مراسم جشن ازدواج ۴۴ زوج کرمانی که نخستین تشرفشان به مشهدالرضا(ع) است برگزار می‌شود و قطعاً شادی‌های این جشن باشکوه برای این زوج‌ها به‌شکلی خاص‌تر و پرشورتر است.

رجب‌پور تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که ویژه برنامه‌های ایام میلاد فرخنده و شهادت جانسوز امام جواد(ع) توسط هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود، اما به‌صورت ستادی سومین سال برگزاری این جشن باشکوه است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مشهدالرضا(ع) در سال ۲۰۱۷ از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است این مراسم باشکوه با رویکرد بین‌المللی و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و حضور مهمانان خارجی از کشورهای جهان اسلام و خانواده معزز شهدای مدافع حرم را خواهیم داشت.

مدیر هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) ادامه داد: مشهد ۲۰۱۷ نباید تنها فقط به شعار ختم شود و همانطور ۳ ماه از این سال گذشته ۹ ماه دیگر آن هم می‌گذرد و باید از فرصت به‌دست آمده نهایت استفاده را داشته باشیم و یکی از بهترین فرصت‌ها این میلادفرخنده است و در این رابطه امام رضا(ع) می‌فرمایند با تولد فرزندم بهترین مولود جهان متولد شده است.

رجب‌پور گفت: پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در این ویژه برنامه باشکوه شده است و بخش عمده‌ای از حاضران در این مراسم ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد هستند که در قالب ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در این مکان حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در طول سال، افزود: این مجموعه فرهنگی و مذهبی همه‌ساله برنامه‌های باشکوه متعددی را در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی دارد و از آنجا این مجموعه مزین به نام مبارک حضرت جوادالائمه(ع) شاخص‌ترین برنامه‌ها را در روزهای ۱۰ رجب و آخر ذی‌القعده و در قالب اجتماع عظیم جوادیون در روز میلاد فرخنده امام جواد(ع) و اجتماع عزاداران جوادالائمه(ع) در روز شهادت مظلومانه آن امام همام داریم.

مدیر هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) بیان کرد: همزمان با نماز جماعت ظهر میلاد حضرت جوادالائمه(ع) هم دیدار مسئولان و اعضای شورای هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) و همچنین خانواده‌های آن‌ها را با آیت‌الله علم‌الهدی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خواهیم داشت.

رجب‌پور گفت: سومین اجتماع عظیم جوادیون با همکاری آستان قدس رضوی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی، سپاه امام رضا(ع)، نیروی انتظامی و شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

منبع
خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا