علم الهدی: جریانهای دینی باید از رهبری و امامت امام جواد(ع) الگو برداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه همزمان با میلاد با سعادت امام جواد (ع) در دیدار مسئولان و اعضای شورای کانون فرهنگی ورزشی خادمین جوادالائمه (ع) مشهد افزود: همانگونه که امامی ۸ ساله کار امام ۷۰ ساله را انجام داد شما نیز باید از این رسالت حضرت الگو برداری کنید.

وی اظهار داشت: با آنکه شما از نظر تجهیزات قابل مقایسه با بزرگترین نهاد فرهنگی کشور نیستید اما باید به عنوان یک رسالت و الهام از امام جواد(ع) به گونه ای برنامه ریزی کنید که کار آن نهاد فرهنگی را انجام دهیدو این همت را در خود ببینید.

امام جمعه مشهد افزود: برخی جریانهای مذهبی وقتی در وادی کارهای دینی می افتند سکولار می شوند که این درست نیست.

وی گفت: این جریانها فقط به مرثیه سرایی و عزاداری و سینه زنی پرداخته و کاری به اینکه در جامعه اسلایم چه می گذرد و دین و ولایت و رهبری در چه شرایطی هستند، ندارد که این امر مطلوب نیست.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر عبادت خداوند تنها در نماز و نیایش و … بود پس ائمه اطهار(ع) که از دنیا و مال و قدرت دنیا بی نیاز بودند ارجعیت داشتند و دیگر لزومی نداشت که به عرصه های سیاسی و کشمکشها و درگیریهای جامعه وارد شوند.

وی عنوان کرد: در جریان عبودیت و مقام عبادت حضور در عرصه سیاست و وارد شدن و دخالت در آن یک وظیفه بوده و لازمه بندگی خداوند است.

علم الهدی فعالیتهای کانون خادمین جوادالائمه (ع) مشهد را ارزشمد دانست و گفت: برای آنکه بتوانید کارآمدتر باشید باید نیروی انسانی خود را توسعه داده و جوانان بیشتری را جذب کنید زیرا اگر امسال شما با سال قبلتان یکی شود از این نظر ضرر کرده اید.

وی همچنین از مسئولان این کانون خواست که طرح و برنامه و اتاق فکر داشته و اهل مشورت باشند و اظهار داشت: اگر از خود برنامه نداشته باشید در خدمت جریانهای دیگر در می آیید.

منبع
خبرگزاری مهر
دکمه بازگشت به بالا