خدمات کانون جوادالائمه(ع) برای زائران نوروزی امام رضا(ع)

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس با آغاز سال جدید فعالیت‌های مختلفی را رقم زد؛ از اسکان زائران بدون مکان تا تهیه گزارش دوسالانه از فعالیت‌های اعضای کانون در مقابله با کرونا که برای استحضار اهل مسجد منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، فعالیت‌های اهل مسجد تعطیل‌بردار نیست؛ چه در طول ایام و روزهای کاری و چه در تعطیلات رسمی و بهار، مهم آن است که چراغ مسجد و ارکان آن به همت اهلش روشن بماند و برای خدمت به خلق خدا همواره فعال باشد.

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس نمونه‌ای مثال زدنی از تلاش وقفه‌ناپذیر مسجد و مسجدی است. با آغاز سال ۱۴۰۱ و نوروز، اعضای این کانون از روز دوشنبه اول فروردین ماه اقدام به اسکان زائران بدون مکان کردند.

این گزارش می افزاید: اهل مسجد روز سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ اولین دعای توسل در سال جدید را قرائت کرده و روز چهارشنبه همزمان با سومین روز عید نوروز، اقدام به توزیع ۱۱۰ بسته نوروزی میان نیازمندان کردند.

همچنین روز پنج شنبه ۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با افتتاح شعبه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان به همت اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) شد.

روز جمعه و در پنجمین روز از فروردین ماه، اولین دعای ندبه سال جدید قرائت و در ادامه آش نذری میان مردم توزیع شد، اما اعضای کانون جوادالائمه(ع) روز شنبه اقدام متفاوتی را رقم زده و گزارش دوساله از فعالیت های این کانون در مقابله با کرونا را منتشر کردند.

همچنین روز یکشنبه هفتم فروردین نیز کشیک هشتم چایخانه حضرت ثامن الحجج(ع) در صحن کوثر به عهده اهالی مسجد و اعضای کانون جوادلائمه (ع) بود تا با به ثمر نشستن این فعالیت ها و نهایتا حضوردر حرم رضوی، بیش از پیش به همگان ثابت شود که مسجد تعطیل بردار نیست و البته سالی که نکوست از بهارش پیداست.

 

منبع
خبرگزاری شبستانسایت نیوزین
دکمه بازگشت به بالا