از آزادسازی زندانیان با رمز «یا باب الحوائج(ع)» تا حمایت از کودکان کار در طرح «دست خدا»

شبستان از ویژه‌برنامه‌های کانون «جوادالائمه(ع)» برای ۱۰ رجب گزارش می‌دهد

کانون «جوادالائمه(ع)» با طرح‌هایی همچون «دست خدا»، «سفیران بهشت»، «یا باب الحوائج(ع)» و «مائده آسمانی» که همگی بر کمک‌های مومنانه و گره‌گشایی از نیازهای مادی و معنوی محرومان تمرکز دارد به استقبال سالروز ولادت امام جواد(ع) می‌رود.

خبرگزاری شبستانمسجد و کانون های مساجد- آمنه مستقیمی: کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد غالباً با اسامی و القاب ائمه معصوم علیهم السلام نامگذاری شده اند و همین همنامی با اهل بیت(ع) منشا خیرات و برکات بسیار می شود. چنان که در ایام ولادت و یا شهادت آن حضرات(ع) طرح های متنوع به ویژه با محوریت کمک های مومنانه و دستگیری از محرومان به همت بچه های مسجد اجرا می شود.

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) ازجمله این کانون های مسجدی است که به یُمن همجواری با امام رئوف(ع) و به برکت همنامی با فرزند امام رضا(ع)، در طول سال و در قالب طرح ها و ویژه برنامه های مختلف توانسته به محرومیت زدایی در عرصه های مختلف کمک کند.

چنان که کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» در مشهد مقدس، در آستانه فرا رسیدن ماه رجب المرجب و سالروز ولادت باسعادت حضرت امام جواد(ع) در تاریخ ۴ اسفند ماه، ویژه برنامه های نُه‌گانه‌ای را تدارک دیده است تا به قدر وُسع بچه های مسجد، عرض ارادتی به محضر حضرت جواد(ع) فرزند امام رئوف، حضرت ثامن الحجج(ع) داشته باشد.

بنابر این گزارش، این ویژه برنامه ها با شعار محوری «یا جواد ابن الرضا(ع)» در محورهای نُه گانه و در سراسر کشور اجرا می شود.

نخستین محور این ویژه برنامه ها اجرای طرح یا جواد ابن الرضا(ع) با برپایی ۹ پاتوق فرهنگی و ماشین نویسی و نورافشانی است که در شرایط کرونایی کشور و محدودیت در برگزاری تجمعات مذهبی به شادسازی و تلطیف معنوی فضا کمک بسیار می کند،  دوم اجرای طرح «سلام بر امام» و برقراری ارتباط زنده با حرمین امامین شریفین در کاظمین و رونمایی از پایگاه جدید اطلاع رسانی هیئت و کانون جوادالائمه علیه السلام. البته پیش از این و در تاریخ ۹/۹/۹۹ نیز به همت این کانون و همکاری عتبه کاظمین، ارتباط مستقیم با حرم امامین جوادین(ع) در دو نوبت ۹ صبح و ۹ شب برقرار شد.

راه اندازی کاروان های سیار جشن و شادی ولادت جوادالائمه(ع)

سومین برنامه این کانون فعال مسجدی اجرای طرح «شهر بهشت» با محور راه اندازی کاروان سیار جشن شادی (موتوری ، خودرویی و…) است که حرکت این کاروان ها و اجرای برنامه های میدانی سرود و مولودی خوانی در سطح شهرها نیز به تلطیف فضا کمک کرده و برای آنها که به دلیل کرونا از حضور در جلسات مولودی خوانی و ذکر مناقب اهل بیت(ع) محدود شده اند، تسلی‌بخش خواهد بود.

حمایت از کودکان کار در طرح «دست خدا»

چهارمین برنامه کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» ویژه ولادت امام جواد(ع)، اجرای طرح «دست خدا» با محوریت حمایت مادی و‌ معنوی از ۹ نفر از کودکان کار است. با توجه به آسیب پذیری بالای این قشر حساس جامعه به ویژه در شرایط کرونایی این روزهای کشور، این کانون مسجدی با فراخوان سراسری برای جلب این حمایت ها می کوشد امواج شادی را بین این کودکان جاری و فرصت تحصیل و تفریح متناسب با شرایط سنی و جسمی و روحی‌شان را فراهم کند.

در ادامه ویژه برنامه های تدارک دیده شده و به عنوان پنجمین ویژه برنامه، بچه های کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» اقدام به اجرای طرح «سفیران بهشت» کرده اند این طرح مشتمل بر اهداء خون و تکمیل فرم های مربوط به اهداء عضو توسط اعضا و فعالان کانونی و نیز دیگر علاقمندان است. با توجه به کاهش اهدای خون و کمبود ذخایر خونی کشور در پی شیوع کرونا این اقدام مبارک به نام حضرت جوادالائمه(ع) می تواند بار این کبود را از شانه کادر درمان کشور کم کند.

آزادسازی زندانیان جوان در طرح «یا باب الحوائج(ع)»

ششمین طرح پیش بینی شده از سوی کانون «جوادالائمه(ع)» برای ایام ولادت باسعادت امام جواد(ع)، طرح «یا باب الوائج(ع)» است. در این طرح ۹ زندانی نیازمند با اولویت زندانیان زیر ۱۸ سال و جوان آزاد می شوند. چراکه این روزها بسیاری از زندانیان تنها به صرف جرائم مالی آنهم در مبالغ اندک دور از خانه و کاشانه و در زندان به سر می برند و خانواده هایشان نیز در رنج هستند. امید است با همراهی بچه های مسجد در سراسر کشور تعداد زیادی از این قسم زندانیان به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.

اطعام همسایگان نیازمند با «مائده آسمانی»

«مائده آسمانی» با محور طبخ ۹ پرس چلوقیمه متبرک در خانه هر ایرانی و توزیع بین همسایگان نیازمند هفتمین طرحی است که در این ایام اجرا می شود. طرح «ازدواج آسمانی» با محور جشن ازدواج و حمایت مادی و معنوی از ۱۸ زوج جوان و محروم هشتمین ویژه برنامه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس برای گرامیداشت ایام ولادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت است.

در نهایت، طرح «فرزندان آسمانی» با محور اهدای هدایای متبرک‌ به نوزادان متولد شده در این روز که با نام های مرتبط با امام جواد علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نام گذاری شوند، اجرا می شود تا در کنار تشویق خانواده ها به انتخاب این نام های مبارک برای فرزندان خود، به فرهنگسازی برای نامگذاری های اینچنینی نیز کمک شود.

این گزارش می افزاید، کمک های مومنانه و اهتمام به مواسات رویکرد همیشگی کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) است، چنان که به همت این کانون فعال مسجدی در تاریخ ۹/۹/۹۹ به نیت جوادالائمه(ع)، نهمین امام شیعیان جهان ویژه برنامه های متعددی اجرا شد که آزادسازی ۹ زندانی جرائم مالی با اختصاص ۳۸۴ میلیون ریال کمک خیرانه، توزیع بسته های معیشتی، اجرای طرح «پسران آسمانی» ویژه نوزادانی که «جواد» یا «محمدجواد» نام گرفته اند، تجلیل از نیروهای خدماتی کادر درمان در بیمارستان های مختلف، برگزاری مسابقه «پرسمان ۹۹۹۹» با محور سبک و سیره زندگی امام جواد(ع)، برقراری ارتباط زنده با عتبه کاظمین در عراق از طریق همکاری معاونت بین الملل آستان قدس رضوی در دو نوبت ۹ صبح و ۹ شب، اجرای طرح «در پناه جوادالائمه(ع)» و تجلیل از ۹ خادم حضرت جواد (ع) ازجمله آنها است.

اکنون و در آستانه سالروز ولادت باسعادت امام جواد(ع) که به جود و کرامت شهرت دارند، این کانون فرهنگی هنری با دعوت از عموم محبان و شیفتگان آن حضرت(ع) در سراسر کشور، می کوشد تا به نام آن حضرت(ع) با حمایت های مادی و معنوی خیران و اتکاء به کمک های مومنانه بچه های مسجد و مسجدی ها، گره ای از مشکلات محرومان و نیازمندان به ویژه در شرایط سخت کرونایی کشور با شعار «لبیک یا جوادالائمه علیه السلام» بگشاید.

منبع
خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا