همزمان با شهادت امام جواد (ع)؛ اجتماع جوادیون در مشهد برگزار می شود

مدیر کانون فرهنگی هنری جوالائمه (ع) مشهد:

رجب پور گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) اجتماع جوادیون از ساعت ۱۷:۳۰ در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار و سپس جمعیت جهت عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

«مهدی رجب پور» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را شروع کرده است؛ افزود: تمرکز کانون فرهنگی هنری جوادالائمه به برنامه های خانواده محور و سبک و سیره زندگی امام جواد (ع) می باشد و اکنون که جامعه ما دچار مشکلات به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی است و امام جواد (ع) نیز به امام جود و کرم مشهور هستند و به ما یاد دادند که حاجت های دنیایی خود را از ایشان بخواهیم، لذا توسل به ایشان می تواند مشکلات ما را حل کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوالائمه (ع) بیان کرد: کانون ما فعالیت های بسیار زیادی به ویژه در ایام کرونا داشته است و شاید یکی از بهترین کانون ها در ایام کرونا بوده است، ما چزئ اولین کانون هایی بودیم که در از ابتدای شیوع کرونا کارگاه تولید ماسک را راه اندازی و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم و اکنون نیز توزیع بسته های معیشتی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما طرح «نذر نهم و مائده های آسمانی » بود که از تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹ آغاز شده و همچنان نهم هر ماه این طرح اجرا می شود، در قالب این طرح نهم هر ماه، ۹ پرس غذا در خانه هر ایرانی طبخ و میان همسایه های نیازمند توزیع می شود.

رجب پور با اشاره به پیگیری برای نامگذاری رور پسر در تقویم ملی همزمان با روز ولادت امام جواد (ع)؛ گفت: ما در تقویم روز پسر نداریم لذا در حال تلاش هستیم تا با همکاری رسانه ها این روز در تقویم ملی، ثبت شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های، ادعیه خوانی به همراه خانواده ها در کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) افزود: هر سال ماه مبارک رمضان طرح ۳۰ شب سی جزء توسط این کانون صورت می گیرد؛ همچنین ما از تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم ۹ زندانی را آزاد کنیم که این طرح مورد استقبال قرار گرفت و با مشارکت امور مساجد در قالب طرح نذر هشتم ، هشتم هر ماه ۸ زندانی جرایم غیر عمد آزاد می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوالائمه (ع) با بیان اینکه این کانون با کمک خیرین تاکنون ۱۹ زندانی معسر را آزاد کرده است؛ گفت: ما بعد از آزادی این زندانیان پیوست هایی را چون اشتغال، ازدواج و عدم برگشت  فرد به زندان را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری جواد الائمه (ع) در روز شهادت حضرت بیان کرد: پنج شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) اجتماع جوادیون  از ساعت ۱۷:۳۰ در عرصه میدان شهدا برگزار و سپس جهت عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

رجب پور افزود: همچنین در شعبات ۹ گانه هیئت و کانون فرهنگی جواد الائمه شامگاه چهارشنبه همزمان با شب شهادت امام جواد (ع) برنامه روضه خوانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

وی برپایی ایستگاه صلواتی در میدان شهدا، سیاه پوش کردن معابر و محلات شهری ، تولید محتوا در فضای مجازی، توزیع بسته های معیشتی و نان صلواتی در مشهد و تهران ، عزاداری شب شهادت و ارتباط زنده با حرم امامین کاظمین در شب شهادت را از دیگر ویژه برنامه های شهادت امام جواد (ع) عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوالائمه (ع) در ادامه به برنامه های دهه ولایت و غدیر توسط این کانون اشاره کرد.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا