کار فرهنگی بچه‌های مسجد در روز عاشورا؛ اهدای خون با پویش «یاثارالله(ع)»

رجب‌پور از اجرای پویش «یاثارالله(ع)» با محور اهدای خون و همزمان با صبح عاشورا خبر داد و گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا با شرکت بیش از ۵ هزار نفر و برگزاری مراسم خیمه‌سوزان از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) برای عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد مقدس از کانون های فعال مسجدی است که در مناسبت های مختلف در طول سال با ابتکارات متنوع، بچه های مسجد را به میدان می آورد. برگزاری اجتماع عظیم جوادیون، اجرای طرح نذر آب، فعالیت های جهادی متعدد و متنوع در نقاط محروم و پیشنهاد نامگذاری سالروز ولادت امام جواد(ع) با عنوان روز پسر، از فعالیت های این کانون فعال مسجدی در سطح ملی است.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری عزاداری های دهه اول محرم حسینی به همت بچه های کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)»، اظهار کرد: از شب اول محرم بچه های مسجد همراه با خانواده های خود در این عزاداری ها که تا ۱۸ مرداد ادامه دارد، شرکت کرده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» با بیان اینکه در کنار عزاداری و اطعام، از کار فرهنگی غفلت نکرده ایم، گفت: در این راستا و به منظور مقابله با بدعت هایی همچون قمه زنی که باعث وهن شیعه می شود، طرح نذر خون با عنوان پویش «یاثارالله(ع)» را همزمان با صبح عاشورا اجرا می کنیم. در این طرح بچه های مسجد از ساعت ۱۰ صبح روز عاشورا در پایگاه اهدای خون میدان شهدای مشهد حضور یافته و خون اهدا می کنند.

وی اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا را دیگر برنامه این کانون مسجدی معرفی کرد و افزود: امام حسین(ع) شهید نماز هستند و حتی در روز عاشورا و در بحبوحه جنگ و جهاد نماز را اول وقت اقامه کردند لذا با تاسی به سیره ایشان، نماز جماعت ظهور عاشورا در چهارراه شهدای مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود؛ پیش بینی می کنیم بیش از پنج هزار نفر در این نماز شرکت کنند.

رجب‌پور با بیان اینکه برنامه اطعام عزاداران حسینی نیز در ظهر عاشورا اجرا می شود، گفت: پیش بینی طبخ و توزیع پنج هزار پرس شله‌مشهدی را کرده ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» با بیان اینکه علاوه بر این اطعام عزاداران حسینی در شب های دهه اول محرم حسینی نیز انجام شده و می شود، تاکید کرد: هزینه این اطعام ها توسط مردم و خیران و بچه های مسجد تامین می شود، چنان که هر شب هر دو سه خانواده همراه و هم‌افزا شده و حدود ۵۰۰ نفر از عزاداران حسینی را اطعام می کنند.

وی درباره دیگر برنامه های تدارک دیده شده بچه های مسجد جوادالائمه(ع) برای عاشورای حسینی ابراز کرد: ویژه برنامه مقتل‌خوانی و خیمه‌سوزان عصر روز عاشورا از ساعت ۱۷ در پارکینگ امام خمینی(ره)۵ در میدان شهدا و با حضور عزاداران حسینی برگزار می شود. علاوه بر این، مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را نیز تدارک دیده ایم.

رجب‌پور از توزیع گوشت قربانی و بسته های معیشتی بین محرومان در دهه اول محرم حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) فرصت مهیایی برای کادرسازی و آشتی جوانانی است که به هر دلیل از مسجد و اهل بیت(ع) قدری فاصله گرفته اند؛ محرم و صفر بهترین فرصت برای ارتباط و جذب و یارگیری اصحاب آخرالزمانی امام زمانی است و ما در کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» با این نگاه برنامه های محرم را طراحی و اجرا می کنیم.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا