استقرار موکب «امام رضا(ع)» در کاظمین به همت کانون «جوادالائمه(ع)» + برنامه‌ها

مسئول موکب امام رضا(ع) در کاظمین:

رجب‌پور از خدمت‌رسانی به زائران کاظمین در موکب «امام رضا(ع)»، ویژه ایام اربعین خبر داد و گفت: همه خدمات و فعالیت‌های این موکب که هر شب بین ۴ تا ۵ هزار نفر را اسکان می‌دهد توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» انجام می‌شود.

«مهدی رجب پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت موکب «امام رضا(ع)» در کاظمین در ایام پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: اگرچه دغدغه و تمرکز اصلی مواکب ایران و عراق مربوط به نجف و کربلا و مسیر پیاده روی موسوم به «طریق الحسین(ع)» است اما زائران ایرانی اربعین یا قبل یا بعد از پیاده روی به حرمین شریفین کاظمین (ع) مشرف می شوند.

مسئول کانون فرهنگی هنری خادمین جوادالائمه(ع) استان خراسان رضوی ادامه داد: به منظور خدمت رسانی به این زائران در بُعد اطعام و اسکان، موکب «امام رضا(ع)» از ۲۰ تا ۳۰ مهرماه در شارع امام علی (علیه السلام) جنب حرم مطهر پذیرای زائران اربعین حسینی است.

وی درباره خدمات این موکب اعلام کرد: بین ۴ تا ۵ هزار نفر در هر شب در این موکب اسکان داده می شوند، البته میزان پذیرایی و اطعام در مقایسه با اسکان درصد پایین تری است و معمولا شامل شام و میان وعده می شود. همچنین، ایستگاه صلواتی موکب در طول روز با چای پذیرای زائران امامان کاظم و جواد علیهماالسلام است.

رجب پور با اعلام برنامه های فرهنگی موکب «امام رضا(ع)» در ایام اربعین، ابراز کرد: برگزاری مجلس عزاداری طی پنج شب، اقامه نماز جماعت، برپایی حلقه های معرفت و … ازجمله فعالیت های فرهنگی این موکب است.

مسئول موکب امام رضا(ع) از مشارکت و همراهی خودجوش و فعالان اعضای کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» در برپایی این موکب و انجام برنامه هایش خبر داد و گفت: تمام فعالان موکب از گروه پیش رو تا داربست‌زن‌ها، آشپزها، خادمان، مداح و امام جماعت موکب «امام رضا(ع)» همگی از اعضای کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی هستند که با حضور و همراهی خود فرصت خدمت رسانی به زائران اربعین را فراهم کرده اند.

وی تاکید کرد: ۷۰ نفر خادم شامل ۵۰ خادم برادر و ۲۰ خادم خواهر همگی از اعضای این کانون هستند که در ایام اربعین با حضور در موکب «امام رضا(ع)» میزبان زائران موسی بن جعفر(ع) و جوادالائمه(ع) می شوند. اینها نه تنها هزینه سفر و حضورشان را می پردازند بلکه در فرصت های مختلف به جمع آوری کمک های مردمی برای تامین هزینه های موکب، اقدام می کنند.

رجب پور ادامه داد: این خادمان در بازه زمانی یک ماهه در عراق حضور دارند چنان که اکون گروه پیشرو موکب در کاظمین حضور دارد و پس از اربعین نیز خدمت رسانی ها همچنان ادامه دارد.

در پایان خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته و همسو با نگاه متفاوت حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به فعالیت های بین الملل، فرصت حضور اعضای کانون های مساجد در موضوع پیاده روی اربعین فراهم شده است.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا