طرح ملی” سلام بر امام” با هدف ایجاد ارتباط قلبی همگان با امام رضا طراحی شد

دبیر طرح ملی سلام بر امام:

دبیر طرح ملی سلام برامام گفت: از آنجا که به دلیل بعد مسافت خیلی ها توفیق زیارت امام رضا علیه السلام را ندارند، طرح ملی سلام بر امام با هدف ایجاد ارتباط قلبی این افراد طراحی و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهدی رجب پور چهارشنبه شب (۱۶ بهمن) در مراسم طرح ملی “سلام بر امام” همزمان با حرم مطهر رضوی و با حضور مسئولین فرهنگی آستان قدس رضوی و به یاد خادم الرضا(ع) سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان گفت: طرح ملی “سلام بر امام” برگرفته از قرائت زیارت امین الله مدتی است که از کنار حرم مطهر امام رضا(ع) کار خود را آغاز کرده است.

 

دبیر طرح ملی سلام بر امام با بیان اینکه توفیق داشتیم که از کنار حرم امام رضا(ع) مهمان شما مردم خونگرم و ولایت مدار کرمان باشیم، ادامه داد: با همت تولیت و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی این طرح حدود دو سال کار خود را با محوریت مشهد و مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان فرهنگی در مشهد و خراسان کار آغاز کرده و خوشبختانه استقبال بی نظیری داشتیم.

وی افزود: دیدیم که خیلی ها دوست دارند تا یک ارتباط قلبی با امام رضا(ع) برقرار کنند اما به دلیل بعد مسافت نمی توانندحرم بیایند لذا با روزهای چهارشنبه که منتسب به امام رضا(ع) است می توانند ارتباط قلبی داشته باشند و برای همین طرح “سلام برامام” از این باب طراحی و دبیرخانه دائمی این طرح هم شکل گرفت.

رجب پور در ادامه افزود: اصل برنامه این است که همه مردم در شهرها و روستاهایی که دوست دارند با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کنند اما به هر دلیل نمی توانند؛ با قرائت زیارت امین الله که در چهارشنبه های امام رضایی انجام می شود، بتوانند ارتباط قلبی خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که همزمان که این زیارت در حرم مطهر امام رضا(ع) بعد از نماز صبح و ظهر و مغرب برگزار می شود و همه آن در قالب طرح “سلام بر امام” است، الان در سراسر کشور در حال انجام است.

دبیر طرح ملی سلام بر امام گفت: امشب توفیق داریم به دعوت ویژه خود سردار دل ها اینجا هستیم؛ همزمان از صبح در سراسر کشور در هرکجا زیارت امین الله را قرائت می کنند ثواب آن هدیه به روح مطهر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت شود و این از برکت خون شهدا و امام مهربانی ها امام رضا(ع) است که اتفاق فراگیر در کشور رخ می دهد و رقم می خورد.

وی با بیان اینکه هر هفته در یک مکان این طرح اجرا می شود، افزود: امروز هم به برکت خون شهید سلیمانی و همرزمانش و شهدای مدافع حرم توفیق یافتیم مراسم محوری این هفته را در کنار گلزار شهدای کرمان باشیم.

رجب پور در ادامه گفت: در خیلی از مساجد و مراکز فرهنگی استان کرمان این طرح برگزار می شود و امیدواریم از هفته آینده همین طور که این طرح در مشهد فراگیر می شود بعد از مشهد، استان کرمان بتواند جایگاه خود را در این زمینه داشته باشد و در همه مساجد کرمان قرائت زیارت امین الله را داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین شاخصه این طرح این است که کاملا مردمی است و خود مردم انجام می دهند.

منبع
خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا