اجرای طرح ملی «سلام بر امام» در مدارس کشور/همه زائر امام‌رضا(ع) می‌شوند

مسئول طرح ملی «سلام بر امام»:

رجب‌پور با بیان‌اینکه طرح ملی «سلام بر امام» امکان زیارت امام‌رضا(ع) را از هر نقطه کشور ممکن می‌کند، گفت: قرار است با همکاری وزارت آموزش و پرورش این طرح صبح‌های چهارشنبه در مدارس کشور اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مهدی رجب پور» در نشست خبری طرح ملی «سلام بر امام» که امروز (دوشنبه، ۱۷ تیر ماه) در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه این طرح حدود یک سال است در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و با محوریت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی و کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) اجرا شده است، گفت: روز چهارشنبه منتسب به امام رضا (ع) است و زیارت امین الله در هر یک از حرم های اهل بیت (ع) قابل خواندن است؛ بنابراین با توجه به هزینه های سنگین سفر و بعد مسافت، قرائت این زیارت در قالب طرح سلام بر امام موجب می شود هر دل عاشقی در هر نقطه از کشور زائر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شود.

مسئول طرح ملی «سلام بر امام» افزود: موضوع ملی شدن طرح سلام بر امام با حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی و دفاتر استانی آستان قدس رضوی مطرح شده است؛ ضمن اینکه این طرح در تعدادی از استان های کشور فراگیر شده است.

وی اضافه کرد: قرار است روز چهارشنبه، نوزدهم تیر ماه و مصادف با ایام دهه کرامت هر کس در هر جا حضور دارد، زیارت امین الله را به نیت زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قرائت کند.

رجب پور  تاکید کرد: طرح سلام بر امام در طول سال و در روز چهارشنبه اجرا می شود و منحصر به دهه کرامت نیست. مسجدی ها در مساجد، کارمندان در ادارات، هیئتی ها در هیئت های مذهبی و هر کس در هر جا حضور دارد، چهارشنبه ها زیارت امین الله را بخواند تا ان شاءالله ثواب زیارت امام رضا (ع) نصیب اش شود.

وی ادامه داد: قرار است سازمان اوقاف و امور خیریه به طرح سلام بر امام بپیوندد تا این طرح در تمام آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شود. همین که وزارت آموزش و پرورش نیز قول همکاری های خوب در اجرای این طرح در صبح های چهارشنبه در مدارس را داده است.

مسئول طرح سلام بر امام خاطرنشان کرد: ملی شدن این طرح نشان دهنده نقش مردم و گروه های فرهنگی در انجام کارهای فاخر مذهبی و فرهنگی است. یکی از نکات مهم دیگر این است که این طرح جزو طرح های بدون هزینه است زیرا زیارت امین الله در تمام کتاب های مذهبی از جمله مفاتیح الجنان موجود است.

منبع
خبرگزاری شبستان
دکمه بازگشت به بالا