طرح ملی قرائت «سلام بر امام» در سطح کشور آغاز می شود

حوزه/ مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) از آغاز طرح ملی قرائت «سلام برامام» در مساجد سراسر کشور همزمان با عید غدیرخم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مهدی رجب پور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه بیست میلیون زائر به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوند، گفت: طرح «سلام بر امام» هم آوایی و همنوایی دلدادگان و محبان اهل بیت(ع) است که روزهای چهارشنبه همزمان با حرم مطهر رضوی در سراسر کشور اجرا می شود.

وی افزود: بهترین مسیر برای این هدف ایجاد زمینه هایی در مکان های مذهبی و به خصوص بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور است، تا با قرائت زیارت امین الله، ارتباط قلبی بین مردم و امام رضا(ع) برقرار شود.

رجب پور با بیان اینکه طرح سلام بر امام از دهه کرامت در سال ۹۶ در مشهد آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر هفته روزهای چهارشنبه در ۶۰۰ مسجد مشهد زیارت امین الله قرائت می شود  و امیدواریم این طرح تا پایان سال ۹۸ در سراسر کشور در همه نهادها، مساجد، مراکز فرهنگی و آموزشی اجرا و ماندگار شود و به زودی شاهد جهانی شدن قرائت این زیارت در سراسر جهان اسلام باشیم.

وی ادامه داد: در روایات برای زیارت آن حضرت فضیلت های بسیاری بیان شده است. گرچه برخی از این روایات تصریح به زیارت قبر مطهر و اشاره به طی بعد مسافت دارند اما کرامات ائمه اطهار(ع) فاصله دور یا نزدیک نمی شناسند و زائر هر که و هرکجا باشد، دلش را به محبت و فضل ائمه اطهار(ع) گره می زند.

 

منبع
خبرگزاری رسمی حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا