گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت جوادالائمه (ع)

همزمان با شب میلاد امام نهم شیعیان حضرت جوادالائمه (ع)، حرم مطهر امام رضا (ع) توسط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گلباران شد و به همین مناسبت نقاره های حرم مطهر رضوی نیز به صدا درآمده و غریو شادی سر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری فرهنگ رضوی، به همین مناسبت، قبل از نماز مغرب و عشاء؛ اجتماع جوادیون با حضور اقشار مختلف مردم در میدان شهدای مشهد تشکیل شد که جماعت پس از اقامه نماز همراه با شاخه های گل و سربندهای مزین به نام حضرت جواد (ع) رهسپار حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.
در مسیر راه ایستگاه های صلواتی به همت کانون فرهنگی – مذهبی جوادالائمه برپا شده و از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شربت و شیرینی پذیرایی می کرد.
اجتماع کنندگان پس از ورود به حرم مطهر، پنجره فولاد مرقد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را گلباران کرده ند، و سپس به منظور شرکت در مراسم جشن میلاد فرزند گرامی امام رضا (ع) و استماع مدیحه سرایی و شعرخوانی و در رواق امام خمینی (ره) حضور یافتند.
مسئول هیات و کانون فرهنگی – مذهبی جوادالائمه (ع) و متولی برگزاری جشن شب و روز میلاد امام جواد (ع)، به خبرنگار ایرنا گفت: امسال جشن خانوادگی میلاد جوادالائمه (ع) با رویکرد بین المللی برگزار می شود و علاوه بر حضور خانواده های شهدای تیپ فاطمیون مدافع حرم و تجلیل از آنها، مهمانانی از افغانستان و هندوستان در این جشن حضور دارند.
مهدی رجب پور افزود: همچنین با اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس به مناطق حاشیه شهر، مردم محروم این مناطق برای حضور در جشن امشب به حرم مطهر رضوی منتقل شدند.
وی بیان کرد: در جشن شب میلاد جواد الائمه خطبه عقد ۴۴ زوج جوان زیارت اولی از استان های کرمان و هرمزگان که مهمان کانون جواد الائمه هستند، در حرم مطهر رضوی خوانده و جشن ازدواج آنان برگزار شد.
وی اضافه کرد: زوج های جوان به مدت سه روز مهمان کانون جواد الائمه مشهد هستند و از آنان پذیرایی خواهد شد.
مسئول هیات و کانون جواد الائمه (ع)، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی را از دیگر برنامه های روز میلاد امام جواد (ع) در مشهد برشمرد.

 

منبع
خبرگزاری رضوی
دکمه بازگشت به بالا