برگزاری ۹ ویژه برنامه در سالروز ولادت نهمین امام شیعیان (ع)

با محوریت مشهد مقدس؛

مشهد-همزمان با میلاد حضرت جوادالائمه(ع) ۹ ویژه برنامه فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی با محوریت مشهد مقدس برگزار می شود.

 

به گزارش سرویس دین وزندگی خبرگزاری رضوی، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت ولادت حضرت جوادالائمه علیه السلام در مشهد مقدس در گفتگویی با تاکید بر اینکه بزرگداشت میلاد امام جواد علیه السلام به عنوان تنها فرزند امام رضا علیه السلام باید در ایران اسلامی با شکوه ویژه ای دنبال شود، اظهار داشت : در سال های گذشته تلاش کرده ایم از طریق تشکیل ستاد مردمی دو مناسبت ولادت و شهادت جوادالائمه علیه السلام را با حال و هوای متفاوتی در سطح کشور برگزار کنیم.
مهدی رجب پور، از پیش بینی ۹ عنوان ویژه برنامه برای بزرگداشت ولادت حضرت جوادالائمه علیه السلام در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: پویش مردمی ثبت روز میلاد امام جواد علیه السلام به عنوان روز پسر یکی از طرح های فرهنگی بوده که در سال جاری با حمایت و جریان سازی مردمی در حال پیگیری است و امیدواریم با توجه مسئولان امر این روز که میلاد تنها پسر تنها امام حاضر در کشور ماست به عنوان روز پسر ثبت شود.
مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام هم چنین از اجرای دو طرح خدمات اجتماعی به این مناسبت خبر داد و گفت: در قالب طرح نذر نهم، ضمن عیادت و سرکشی از خانواده های محروم و نیازمند، بسته های معیشتی به ایشان تقدیم خواهد شد. هم چنین در طرح مائده آسمانی، به مناسبت میلاد امام نهم، از عموم مردم ایران اسلامی دعوت می کنیم با طبخ و توزیع حداقل ۹ پرس غذا میان همسایگان و نیازمندان در بزرگداشت میلاد امام جود و کرم مشارکت کنند.
وی در خصوص برنامه های فرهنگی و تبلیغی ویژه این ایام نیز گفت: همزمان با شب میلاد حرکت کاروان شادی خودرویی در سطح شهر مشهد را خواهیم داشت و علاوه بر این در قالب دو طرح یا جواد ابن الرضا(ع) و در پناه جوادالائمه (ع)، علاوه بر برپایی ایستگاه های فرهنگی و ماشین نویسی، جشن های مردمی نیز در مناطق مختلف با محوریت تشکل ها و مساجد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.
رجب پور هم چنین به برقراری ارتباط زنده تصویری با حرم جوادالائمه علیه السلام و برگزاری جشن در بستر فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این بسته تولیدات متنوعی ویژه فضای مجازی و رسانه در قالب های مختلف به مناسبت این ایام تولید شده که با محوریت سایت سراج (۳raj.ir) توزیع خواهد شد.
وی افزود: تجلیل از ۹ خادم الجواد (ع) که نقش ویژه در بسط و نشر معارف وجود مبارک حضرت جوادالائمه علیه السلام داشته اند از دیگر فعالیت هایی است که همزمان با ایام میلاد امام جواد علیه السلام برگزار خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رضوی
دکمه بازگشت به بالا