آغاز طرح ملی «سلام بر امام» همزمان با عید سعید غدیر

دبیر اجرایی طرح «سلام بر امام» از آغاز موج دوم این طرح در سطح ملی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رجب‌پور دبیر اجرایی طرح «سلام بر امام» با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در حدود ۶۰ درصد از مساجد مشهد مقدس اجرا می‌شود، گفت: همزمان با عید سعید غدیر موج دوم اجرای طرح «سلام بر امام» در گستره ملی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت آستان قدس رضوی و به همت هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) از دهه کرامت سال ۹۶ آغاز شده است، گفت: این طرح به دنبال آن است که قرائت زیارت امین الله به نیت زیارت امام رضا(ع) در مساجد، بقاع متبرکه و مراکز عمومی سراسر کشور را در روزهای چهارشنبه نهادینه کند.
وی با اشاره به برکات گوناگون زیارت حضرت رضا(ع) که در روایات متعدد مورد اشاره واقع شده است، عنوان کرد: روزهای چهارشنبه در ایام هفته به عنوان روز زیارتی امام رضا(ع) شناخته می‌شود و قرائت زیارت امین الله در مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، مدارس، پادگان‌ها و دیگر مراکز عمومی همزمان با حرم مطهر رضوی، می‌تواند بستری را فراهم کند که همه ارادتمندان حضرت از جای جای ایران اسلامی از برکات زیارت امام هشتم(ع) بهره‌مند شوند.
دبیر اجرایی طرح «سلام بر امام» با اشاره به آغاز فعالیت این طرح در دهه کرامت سال ۹۶، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ در ابتکاری قابل تقدیر از سوی آستان قدس رضوی اجرای این طرح به یک تشکل مردمی به نام هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) واگذار شد و با تشکیل دبیرخانه دائمی در مسجد جوادالائمه(ع) طرح با حمیت بیشتری پیگیری شده است.
رجب پور با اعلام اینکه در دهه کرامت امسال موج اول فعالیت گسترده طرح «سلام بر امام» پس از اجرای آزمایشی رقم خورد، گفت: هم اکنون این طرح در ۶۰۰ مسجد مشهد مقدس و ۴۰۰ مسجد شهرستان‌های استان خراسان رضوی در حال اجراست و علاوه بر این برخی بقاع متبرک و مساجد استان‌های مختلف کشور نیز با قرائت زیارت امین الله در روزهای چهارشنبه با این طرح همراهی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هر هفته در ۸ مسجد این طرح به صورت ویژه با حضور خدام و ذاکران حرم مطهر رضوی برگزار می شود، افزود: ۱۰ هزار بسته متبرک و فرهنگی شامل پوستر و بروشور طرح، زیارت امین الله در قطع جیبی، نبات و نمک متبرک رضوی برای توزیع در محل‌های برگزاری طرح «سلام بر امام» در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به نظرات مساعد علما در خصوص اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و علم الهدی در سخنانی ضمن حمایت از اجرای این طرح، مساجد و عموم مردم را به همراهی در این امر معنوی دعوت کرده‌اند.
مسئول اجرای طرح ملی «سلام بر امام» عنوان کرد: مساجد علاقه‌مند برای مشارکت در اجرای این طرح می‌توانند از طریق فرم ثبت نام در سایت www.۳raj.ir یا ارسال پیامک کلمه امین الله به شماره ۱۰۰۰۱۷۷۶ با این طرح همراه و از بسته‌های متبرک بهره‌مند شوند.

منبع
قدس آنلاین
دکمه بازگشت به بالا