بارگاه منور رضوی گلباران شد

همزمان با شب میلاد حضرت جوادالائمه(ع) بارگاه منور رضوی گلباران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی جوادالائمه(ع)، مراسم گلباران بارگاه منور رضوی دیشب (۳۰/۱/۱۳۹۵) با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمین معادی؛ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در عرصه میدان شهدا مشهد مقدس آغاز شد.
در ادامه این مراسم، گروه تواشیخ رضوان به اجرای برنامه پرداختند و با حضور مهدی رجب پور، مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) و  وحید جلیلی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از حدود ۵۰ خانواده شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
رجب پور طی سخنانی در این بخش با اشاره به سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر، گفت: در این روز که خانواده های محترم شهدای مدافع حرم، جای خالی پدرانشان را احساس می کنند و از این روی ما تکلیف دانستیم در ایام عید و شادی از این خانواده های محترم تجلیل کنیم.
وحید جلیلی نیز طی سخنانی در ادامه برنامه به تبیین نقش حضرت جوادالائمه(ع) در مبارزه با حکومت عباسی و درس های سیره ایشان برای زندگی امروز پرداختند.

مراسم گلباران بارگاه منور رضوی که در شب میلاد حضرت امام جواد(ع) و به همت کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) برگزار شد با مدیحه سرایی مصطفی قدمگاهی و حاج احمد واعظی ادامه یافت و در پایان نیز حاضران با در دست داشتن شاخه های گل به سمت بارگاه منور رضوی مشرف شدند و فرارسیدن سالروز فرزند این امام بزرگوار را به ایشان تبریک گفتند.

در حاشیه:
پیش از آغاز این مراسم در عرصه میدان شهدا، مسابقه طبخ کیک برگزار شد
در این مراسم ۲۲ زوج جوان زیارت اولی از استان کرمان حضور داشتند.
تعداد زیادی از حاضران در مراسم سربندهایی منقش به نام حضرت جوادالائمه(ع) به پیشانی بسته بودند که این امر جلوه زیبایی به برنامه بخشیده بود.
با وجود شرایط نامساعد جوی، سرمای هوا و وزش شدید باد، قریب به ۴ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.
حضور خانواده های شهدای حرم در مراسم و تجلیل از آن ها که با نوای لبیک یا زینب(س) انجام شد، شور و حال ویژه ای به مراسم بخشید.

 

خبرگزاری فارس

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

منبع
پایگاه خبری تحلیلی صراطخبربانخبرگزاری جمهوری اسلامی
دکمه بازگشت به بالا