تجربه موفق «هر خانه یک هیأت» را پای‌کار قدس آوردیم

نقش تشکل‌های مردمی در سالی که راهپیمایی قدس نداریم پررنگ‌تر است چراکه با استفاده از ظرفیت درونی خود می‌توانند بهترین اثرگذاری را بر جوانان و فضای عمومی جامعه داشته باشند و مبارزه با صهیونیسم را به فرهنگ تبدیل کنند.

 

ترویج فرهنگ تشیع رمز موفقیت پیروزی‌ها است

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: روز قدس روز اسلام است، زیرا امام راحل فرموده‌اند، «بر این‌ باورم که راه قدس از کربلا می‌گذرد، محقق شده است که تبلور عینی آن را در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا همه ما چندین سال است که دیده‌ایم».

مهدی رجب‌پور تصریح کرد: هیأت و کانون جوادالائمه رسالت خود می‌داند که در کنار دیگر فعالیت‌های کرونایی و رزمایش مواسات به‌ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به‌روز جهانی قدس اهمیت و‌ نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تجربه موفقی که در پویش هر خانه یک هیأت داشته‌ایم، قصد کردیم که همان تجربه و ظرفیت رسانه‌ای را پای‌کار روز قدس بیاوریم.

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه با تأکید بر این‌که بنده اعتقاد ‌ندارم که روز قدس تعطیل‌شده است، متذکر شد: هر زمان آرمان‌ها، اعتقادات، مردانگی و‌ فرهنگ انقلابی اسلامی تعطیل شد روز قدس هم تعطیل می‌شود، که این موضوع اصلاً امکان‌پذیر نیست.

رزمایش مواسات و همدلی، نمونه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت است

رجب‌پور بابیان اینکه ویروس کرونا یک تهدید، بهداشتی، پزشکی و اقتصادی است، عنوان کرد: اما هنر ایران و ایرانی در این است که از تهدید‌ها فرصت درست کند، رزمایش مواسات و همدلی که همراهی خالصانه مردم، خیران و خانواده‌ها را به همراه داشت، نمونه‌ای از فرصت‌های خوب است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های کشور آماده و‌ معطوف به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس است و خواهید دید این سخنرانی چه اثرات پربرکت‌ و زیادی در جهان اسلام دارد.

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه با اشاره به اینکه امسال اولین سال روز قدس است که حاج قاسم عزیز فرمانده بزرگ و مخلص سپاه قدس را در جمع خود نداریم، ابراز کرد: کاش مسؤولان و نمایندگان جریان‌های مختلف فلسطینی هر چه زودتر به یک وحدت رویه آن‌هم در زیر پرچم اهل‌بیت(ع) برسند تا هر چه زودتر شاهد سرنگونی رژیم صهیونیستی اسرائیل باشیم.

رجب‌پور ادامه داد: درمجموع اسرائیل باید از بین برود و این وعده الهی کمتر از بیست سال دیگر محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت و‌ پیروزی‌ها ترویج فرهنگ تشیع در جهان است، تصریح کرد: فرهنگ عظیم عاشورا و کربلا و روحیه شهادت‌طلبی و داشتن فرهنگ انتظار مهدوی موهبتی است که شاید خیلی‌ها از این موهبت بی‌بهره‌اند.

ایمان، اراده و اعتقاد راسخ تشکل‌های مردمی برای آزادسازی فلسطین از چنگال صهیونیسم، گواه این مطلب است که سربازان مکتب سلیمانی به پیروی از سردار شهیدشان که در حقیقت مبدأ یک حرکت راهبردی برای فتح فلسطین بود، از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و پروژه نابودی اسرائیل را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنند.

منبع
خبرگزاری فارس
دکمه بازگشت به بالا