گلباران حرم مطهر رضوی در شب فروغ جوادالائمه(ع)

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) از پیش بینی برنامه های متعدد برای بزرگداشت ایام میلاد ابن الرضا(ع)؛ حضرت امام جواد(ع) در مشهد الرضا(ع) خبر داد و گفت: گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد این امام همام، مهم ترین برنامه این ایام خواهد بود.

به گزارش تابناک رضوی، مهدی رجب پور با اشاره به ضرورت بزرگداشت ایام میلاد حضرت جوادالائمه(ع) در شهری که منتسب به پدر ایشان است، گفت: شهر امام رضا(ع) در شب میلاد یگانه فرزند ایشان باید متفاوت باشد و جریان سازی تمام تشکل های فرهنگی در ایام ولادت امام جواد(ع) می تواند الگویی برای بزرگداشت با شکوه مناسبت های مذهبی ارائه دهد.

وی افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع)، یکشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین معادی؛ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در عرصه میدان شهدا آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و تشرف گروهی شرکت کنندگان به آستان مقدس رضوی ادامه می یابد، افزود: برنامه های نورافشانی، توزیع چندین هزار شاخه گل و شیرینی و شربت و سربندهای منقش به نام حضرت امام جواد(ع)، مداحی، اجرای برنامه های شاد معنوی، برگزاری مراسم در رواق دارالهدایه حرم مطهر و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود که با حضور هیئات مذهبی، مردم و مسئولان مشهد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس، اعضای شعب هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در حاشیه شهر مشهد (مناطق مهرآباد، سیس آباد، جاهدشهر و عباس آباد) را به محل برگزاری این مراسم منتقل می کنند.

رجب پور خاطرنشان کرد: جریان سازی و فضاسازی شهری در قالب اکران شهری، توزیع پوستر در تشکل های فرهنگی و هیئات سراسر شهر مشهد، ارسال پیامک انبوه، زیرنویس تلویزیون، اعلام در نماز جمعه و فعالیت در فضای مجازی از جمله اقداماتی است که در زمینه تبلیغات این مراسم صورت پذیرفته است.

وی از حضور میهمانان ویژه از سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: ۳۰۰ نفز از بانوان یزدی و ۲۲ زوج جوان زیارت اولی از استان کرمان به این مناسبت به مشهد مقدس مشرف می شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن های ازدواج آسان از جمله برنامه های مستمر هیئت و کانون جوادالائمه(ع) است که حضور ۲۲ زوج جوان در مراسم میلاد امام جواد(ع) هم به عنوان چهارمین دوره این برنامه برگزار خواهد شد.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) افزود: همچنین همزمان با این مراسم، مسابقه طبخ کیک بین بانوان مشهدی برگزار می شود که شرکت کنندگان می توانند کیک های پخت شده را ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه قبل از شروع مراسم به واحد مستقر در عرصه میدان شهدا ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه چهل حدیث گهربار از فرمایشات امام جواد(ع) به این مناسبت، افزود: در قالب این مسابقه، شرکت کنندگان ضمن مطالعه و محفوظ کردن ۴۰ حدیث، در آزمون کتبی و شفاهی شرکت می کنند و در نهایت افراد برگزیده از میان خانم ها و آقایان انتخاب خواهد شد.

رجب‌پور از برگزاری دیدار اعضای ستاد برگزاری جشن های مردمی میلاد امام جواد(ع) با آیت‌الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس خبر داد و گفت: این دیدار در روز دوشنبه همزمان با نماز ظهر و عصر میلاد امام جواد(ع) انجام خواهد شد

منبع
سایت خبری تابناک
دکمه بازگشت به بالا