اعلام برنامه‌های هیئت جوادالائمه(ع) مشهد

همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) میزبان مراسم و برنامه های گوناگون عزاداری است.

مسئول این کانون ضمن اعلام این مطلب گفت: برگزاری مراسم عزاداری با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین دکتر موسوی فر و امانی و مداحی برادر جواد جرجانی یکی از برنامه های هیئت جوادالائمه(ع) در دهه اول محرم است که طی ۵ شب پایانی این دهه هر شب از ساعت ۲۱ در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در ضلع جنوبی میدان شهدا مشهد برگزار می شود.

مهدی رجب پور هم چنین به سابقه چندین ساله اقامه نمازهای جماعت خیابانی در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره و عنوان کرد: امسال نیز به همت بسیجیان هیئت و کانون جوادالائمه(ع) نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) و به یاد آخرین نماز سید الشهدا و یاران وفادارشان د رچهارراه شهدا مشهد اقامه خواهد شد.

به گفته وی به دلیل واقع شدن تاسوعای حسینی در روز جمعه و اقامه نماز جمعه، در این روز نماز خیابانی اقامه نخواهد شد.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) هم چنین به برنامه اهدای خون گروهی اعضای این هیئت اشاره و عنوان کرد: این اقدام یکی از حرکت هایی بود که با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و مقابله با برخی رسوم غلط در عزاداری ها از چند سال قبل در این هیئت آغاز شد و امسال نیز همزمان با روز عاشورای حسینی انجام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر استقبال خوبی از اهدای خون توسط هیئت های مذهبی صورت گرفته وامیدواریم با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و ترویجی که کانون جوادالائمه(ع) در این زمینه آغاز کرده، شاهد گسترش بیش از پیش این فرهنگ و سنت حسنه باشیم.

او هم چنین اعلام کرد: جلسات هفتگی هیئت جوادالائمه(ع) تا پایان ماه های محرم و صفر سه شنبه شب ها در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار خواهد شد.

منبع
سایت خبری تابناک
دکمه بازگشت به بالا