اجرای طرح نذر آب و خدمات اجتماعی در هیئت جوادالائمه(ع)

هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در دهه اول محرم سال ۱۴۰۰، علاوه بر برگزاری آئین عزاداری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز، طرح های خدمت رسانی ویژه محرومین هم چون نذر آب را اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) با اعلام این خبر، افزود: ما از تعالیم دینی مان آموخته ایم که کشتی نجات ابا عبدالله علیه السلام وسیع ترین و سریع ترین است و مکتب سید الشهدا نیز کلاس درس آزادگی و حق جویی است. بر این اساس در شرایط خاصی که امروز کشور به واسطه شیوع کرونا و سایر مسائل با مشکلات خاص مواجه است، تصمیم گرفتیم در کنار عزاداری سید و سالار شهیدان، طرح های ویژه ای را در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان اجرا کنیم.

مهدی رجب پور با اشاره به اینکه مراسم عزاداری هیئت جوادالائمه علیه السلام هر شب از ساعت ۲۱ در مدرسه حکیم نظامی واقع در نبش خیابان امام خمینی (ره) ۸ برگزار می شود، گفت: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اسدی به تبیین آموزه های قیام عاشورا می پردازند و کربلایی جواد جرجانی و سایر ذاکران سیدوالشهدا مرثیه سرای خواهند کرد.

به گفته رجب پور در حاشیه این مراسم حسینیه ویژه کودکان و نمایشگاه مفهومی اصحاب الحسین علیه السلام نیز برپا شده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پذیرای علاقه مندان خواهد بود. علاوه بر این گروه ویژه تولید محتوای محرم جهت توزیع در فضای مجازی نیز در قالب یگان سایبری جوادالائمه علیه السلام فعالیت می کند.

وی درباره طرح های خدمات اجتماعی هیئت جوادالائمه علیه السلام در دهه اول محرم نیز گفت: طرح نذر آب یکی از برنامه هایی است که با محوریت تسویه قبض آب نیازمندان حاشیه شهر اجرا می شود. هم چنین تولید و توزیع ماسک، ملزومات بهداشتی و بسته های معیشتی جهت نیازمندان نیز در این ایام انجام خواهد شد.

رجب پور افزود: هم چنین به این مناسبت با مشارکت خیران نذر قربانی گوسفند و مرغ نیز جهت توزیع میان نیازمندان پیش بینی شده است.

وی هم چنین به اجرای پویش یاثارالله اشاره و عنوان کرد: این پویش که از حدود ۱۰ سال قبل در هیئت جوادالائمه علیه السلام آغاز شده و به موضوع اهدای خون در روز عاشورا اختصاص دارد، امسال نیز اجرا خواهد شد.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در پایان با تاکید بر نقش توسل به اهل بیت علیهم السلام در گذر از مشکلات و سختی ها، گفت: امیدواریم با عنایت حضرت اباعبدالله علیه السلام و هم چنین همیت عموم مردم به ویژه عزاداران حسینی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریعتر از مشکلات موجود عبور کنیم.

منبع
خبرگزاری برنا
دکمه بازگشت به بالا