برنامه های آخر صفر هیئت جوادالائمه(ع) در مشهد و کاظمین

هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در دهه آخر ماه صفر برنامه های گوناگونی را در مشهد مقدس و کاظمین معلی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در این باره گفت: امسال برای اولین بار و به لطف خداوند متعال علاوه بر ویژه برنامه های مجموعه جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس، موکب الامام الرضا(ع) در کاظمین معلی به همت خادمان هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) برپا شده و ضمن برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی و تبلیغی، هر شب از حدود ۵ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی نیز پذیرایی می کند.

به گفته مهدی رجب پور، این موکب در فضایی به مساحت ۶ هزار متر مربع برپا شده و در قالب دو بخش مجزا برای خواهران و برادران زائر خدمت رسانی می کند.

وی از خدمت رسانی ۶۰ خادم الجواد(ع) دراین موکب خبر داد و گفت: در این موکب که مزین به نام شهیدان بختی و در خیابان صاحب الزمان (عج) در مجاورت حرم مطهر کاظمین(ع) برپا شده است، خدمات گوناگونی به ویژه در زمینه اسکان به زائران ارائه می شود و مراسم عزاداری و سوگواری نیز با حضور زائران اربعین حسینی هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

رجب پور هم چنین از برگزاری مراسم ویژه قرائت دعای توسل، زیارت عاشورا و نمازهای جماعت در موکب الامام الرضا(ع) خبر داد.

وی درباره برنامه های هیئت جوادالائمه(ع) درمشهد مقدس نیز گفت: امسال هم به مانند سال های گذشته نماز های جماعت خیابانی در روزهای اربعین، بیست و هشتم و آخر صفر در چهارراه شهدای مشهد مقدس با حضور هیئات مذهبی و عزاداران اقامه می شود.

رجب پور افزود: نماز جماعت ظهر اربعین حسینی به صورت همزمان در خیابان صاحب الزمان(عج) کاظمین معلی و در جوار موکب الامام الرضا(ع) اقامه خواهد شد.

به گفته مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع)، مراسم عزاداری دهه آخر صفر نیز در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در میدان شهدای مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

منبع
خبرگزاری برنا
دکمه بازگشت به بالا