منتظران ظهور اعزام می شوند

اردوی فرهنگی و زیارتی «منتظران ظهور» همزمان با عید سعید فطر آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) این اردو با حضور حدود ۴۵۰ نفر از اعضای شعب کانون جوادالائمه(ع) برگزار خواهد شد.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد در این باره گفت: در این دوره از اردوی منتظران ظهور تعداد زیادی از اعضای شعب کانون جوادالائمه(ع) در مناطق سیس آباد، مهر آباد، عباس آباد و جاهد شهر حضور دارند که بخش قابل توجهی از آن ها برای اولین بار به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند.

مهدی رجب پور با بیان اینکه برگزاری اردوهای بزرگ و خانوادگی یکی از فعالیت های دارای سابقه طولانی مدت در هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) است، گفت: اردوی بزرگ و خانوادگی به مقصد مسجد مقدس جمکران و شهر مقدس قم نیز یکی از این فعالیت هاست که از بیش از ده سال قبل شکل گرفت و همه ساله جمعی از اعضای کانون توفیق میافتند در شب نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران مشرف شوند و با امام زمان(عج) عهد و پیمان ببندند. اما امسال برای اولین بار این اردو همزمان با عید فطر آغاز می شود و از این منظر می توان گفت کار جدیدی است.

وی درباره هدف و رویکرد این برنامه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که جمعی الگو از «منتظران ظهور» ارائه دهیم و در عصر غیبت کبری و زمانی که اسلام ناب مورد هجمه همه جانبه نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جریان اسلام آمریکایی و تکفیری با حمایت مستقیم و غیر مستقیم مستکبران و ایادی آن ها قرار گرفته، با حرکت کاروان منتظران ظهور این پیام را صادر کنیم که همچنان پای ارزش ها ایستاده ایم و آماده هستیم در رکاب منجی عالم بشریت خدمت کنیم.

رجب پور قرائت دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران و تجدید میثاق با امام زمان(عج)، همایش مهدویت، بازدید از مجموعه فرهنگی سعد آباد و جماران، برگزاری جلسات مذهبی با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت اطهار(ع)، توزیع محصولات فرهنگی، مسابقات فرهنگی، فعالیت های فرهنگی جمعی، اقامه نمازهای جماعت و قرائت ادعیه و زیارت مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به عنوان برخی از برنامه های فرهنگی این اردو ذکر و عنوان کرد : حضور این ۴۰۰ نفر در کنار یکدیگر و در بستری که به نام مبارک امام زمان (عج) شکل گرفته است، به نوعی هویت بخشی به خانواده ها و جوانان را در پی دارد؛ هویتی که برگرفته از نام حضرت مهدی(عج) شکل می گیرد و در مدت کوتاه این ده روز به عنوان یک دوره تمرین و امتحان در رفتار و گفتار شرکت کنندگان تجلی میابد.

لازم به ذکر است، اردوی منتظران ظهور بعد از ظهر روز چهارشنبه شانزدهم تیرماه از ایستگاه راه آهن مشهد مقدس آغاز می شود و به مدت ۱۰ روز ادامه میابد.

منبع
خبرگزاری برنا
دکمه بازگشت به بالا