دیدار اعضای کانون جوادالائمه(ع) با امام جمعه مشهد

به مناسبت میلاد امام جواد(ع) صورت گرفت:

امام جمعه مشهد در جمع اعضای کانون جوادالائمه(ع) گفت: در شرایط کنونی که دشمن سعی در نفوذ به داخل نظام و تضعیف ارزش‌ها دارد ما می‌توانیم با الگوپذیری از روش امام جواد(ع) به مقابله با آنان بپردازیم.

به گزارش حلقه‌وصل، سید احمد علم الهدی روز پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار اعضای کانون، بسیج و هیأت جواد الائمه(ع)، ستاد مردمی جشن های مردمی میلاد امام جواد(ع)، ستاد نماز جمعه اسفراین و جمعی از ارادتمندان جواد الائمه(ع) که به مناسبت ولادت آن امام همام صورت گرفت، گفت: از آنجایی که امام جواد(ع) نور دیده ولی نعمت مان امام هشتم(ع) هستند، بایستی مراسم‌های ویژه ولادت و شهادت ایشان باشکوه هر چه تمام برگزار شود.

وی ضمن قدردانی از هیأت جواد الائمه(ع) در برپایی باشکوه مراسم ولادت امام جواد(ع)، با ابراز تاسف از کم کاری در برگزاری مراسم ویژه آن حضرت افزود: سابقا در مشهد مراسم ولادت و شهادت ایشان، همچون مراسمات امام رضا(ع) بسیار باشکوه برگزار می شد ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد مراسمات این چنینی نیستیم و خبری از آن شور و هیجان نیست.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: شیعیان، دوستداران و حتی دشمنان، امام جواد(ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسگری(ع) را با لقب ابن الرضا می شناسند و این امر به این دلیل بوده که شیعیان قائلند که این بزرگواران جریان ولایت و امامت که جریانی راهبردی در توسعه امامت و ولایت است و امام رضا(ع) موسس آن بوده، تداوم بخشیده و در واقع احیاگر این جریان بودند، این جریان که قبل از سفر امام رضا(ع) به خراسان در جریان علویون هضم و ادغام شده بود، بعد از مسافرت آن حضرت به صورت یک جریان فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی معرفی شد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: جریان فوق بعد از روایت حدیث شریف سلسله الذهب از سوی امام هشتم(ع) به راه افتاد؛ این جریان به عنوان یک خطر از جانب دشمنان سبب شد تا امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به عنوان مبارزان در این جریان قرار بگیرند از این رو دشمنان به انحاء مختلف سعی کردند تا این جریان را به سمت و سویی سوق بدهند که خطری برای آنان نداشته باشد، در همین راستا مامون امام جواد(ع) را تحت نظر گرفته و در نهایت به شهادت رساند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که مدیریت شگردها و فتنه های دشمنان از سوی امام جواد(ع) می تواند الگویی برای مدیریت توطئه های علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، در شرایط کنونی که دشمن سعی در نفوذ به داخل نظام و تضعیف ارزش ها دارد ما می توانیم با الگوپذیری از روش امام جواد(ع) به مقابله با آنان بپردازیم.

در ابتدای این جلسه، مهدی رجب پور ضمن تبریک میلاد حضرت امام جواد(ع) به ارادتمندان آن حضرت، گزارشی اجمالی از دستاوردهای کانون جواد الائمه(ع) از ابتدای سال تاکنون ارائه داد وگفت: برگزاری ۱۰ شب عزاداری فاطمی با موضوع سبک زندگی فاطمی که با استقبال پرشور مردمی روبرو شد و نیز حضور اعضا در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه هایی بود که انجام شد.

رجب پور افزود: از جمله برنامه های ارائه شده، می توان به توزیع سبد کالایی برای مستضعفین و اعضای فعال کانون و چاپ نشریه صراط که با رویکرد شعار رهبر معظم انقلاب، چهارم فروردین ماه به صورت همزمان در مشهد و تهران صورت گرفت، اشاره کرد؛ نشریه صراط در جشنواره کشوری محراب قلم حائز رتبه سوم کشوری شده و کانون نیز حائز رتبه برتر در بین کانون های زیارت مشهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شب میلاد امام جواد(ع) در برنامه گلباران حرم مطهر رضوی ۱۷ اتوبوس حامل اعضای سه شعبه کانون از حاشیه شهر شرکت داشتند که نشان از ارادت این دوستان است.

منبع
سایت حلقه وصل
دکمه بازگشت به بالا