تدارک مفصل بچه‌های مسجد برای ولادت امام جواد(ع)/اجرای پویش‌های فرهنگی به نیت امام نُهم

رجب‌پور از تدارک بسته‌برنامه مفصل کانون فرهنگی‌هنری جوادالائمه(ع) برای ایام ولادت امام جواد(ع) خبر داد و گفت: اجرای پویش مطالعاتی «مرا با خودت ببر» و پویش «پسران آسمانی» و مسابقه آذین‌بندی مساجد و محلات ازجمله این برنامه‌ها است.

 

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستاناز تدارک ویژه‌برنامه‌های متنوع برای سالروز ولادت امام جواد(ع) در کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ها با شعار «امام جواد(ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» به مناسبت ایام ولادت امام جواد(ع) اجرا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد ادامه داد: این ویژه برنامه‌ها روز سه شنبه، ۱۱ بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء و با گلباران حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شده و در ادامه روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن نشست علمی تخصصی «مولود بابرکت» به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: پویش مطالعاتی و مسابقه کتابخوانی «مرا با خودت ببر» دیگر برنامه کانون «جوادالائمه(ع)» برای این ایام است علاقمندان برای کسب اطلاعات و دریافت نسخه الکترونیکی می توانند به نشانی www.3raj.ir   مراجعه کنند.

 

رجب‌پور اضافه کرد: برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی و ماشین‌نویسی با شعار #یا_جواد_ابن_الرضا در سطح شهر، پیگیری ثبت سالروز ولادت امام جواد(ع) با عنوان روز پسر و اجرای پویش «پسران آسمانی» با محور تبلیغ و تشویق مردم برای نامگذاری نوزادان پس به نام جواد از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد ویژه سالروز ولادت امام نُهم شیعیان(ع) است.

 

وی از برگزاری جشن در شعبه های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد در کشور خبر داد و گفت: زمینه سازی برای برگزاری جشن های سالروز ولادت امام جواد(ع) در اماکن مزین به نام حضرت(ع) و اجرای ویژه و گسترده طرح «نذر نُهُم» با محور طبخ و توزیع ۹ پرس غذا در هر خانه به نیت امام جواد(ع) و برای توزیع در بین همسایگان، محرومان و … نیز در این ایام دنبال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه آذین‌بندی منزل، محله، مدرسه، مسجد و … به مناسبت ۱۰ و ۱۳ رجب و ۲۲ بهمن و ارسال تصاویر آن به شماره ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ در شبکه هایا جتماعی ایتا، بله و سروش نیز در این ایام برگزار می شود.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد از کانون های فعال مسجدی به ویژه در گرامیداشت مناسبت ها و ارائه خدمات مومنانه است؛ چنان که همه ساله برای ایام اربعین حسینی و در کشور عراق و نیز دهه کرامت (فاصله بین سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)) برنامه های مفصلی را اجرا می کند.

منبع
سایت صاحب خبران
دکمه بازگشت به بالا